10 TIPS FOR Å OPPNÅ SUKSESS

Drømmer du om suksess? Slutt å drøm – gjør noe med det!

 

1. DEN ENESTE PERSONEN SOM KAN STOPPE DEG ER DEG SELV. Suksess er å aldri slutte å forbedre seg. Du må bli litt bedre for hver dag. Så lenge du lever etter dette mottoet kommer du til å god. Det er ingen som kan hindre deg i å klatre til toppen av stigen – utenom deg selv.

 

2. JEG SKAL VINNE HVER DUELL. Når vi to konkurrerer på en tredemølle, så er det to ting du må vite. Enten så går du av tredemøllen før meg, eller så dør jeg på tredemøllen. Aldri om jeg taper for deg. For livet gir ikke noe ved dørene. Du må fortjene hver eneste seier du får. Fortjener du den ikke – får du den ikke heller. Punktum!

 

3. FOKUS. Du må slutte å klage på fortiden. Slutte å tenke på fremtiden. Du kan bare leve akkurat NÅ. Det er nå du skaper din fremtid. Ikke imorgen – heller ikke i går. Det som avgjør hvordan din fremtid kommer til å være – er hva du gjør akkurat NÅ. 

 

4. HAR DU EN DRØM? BESKYTT DEN. “La aldri noen fortelle deg at du ikke kan gjøre noe. Selv ikke meg. Har du en drøm – da må du beskytte den. Mennesker som ikke klarer å gjøre ting selv, ønsker å fortelle deg at du heller ikke kan. Vil du ha noe – gå og ta det. Punktum.” – The Pursuit of Happyness.

 

5. DU MÅ REISE DEG IGJEN. Livet er tøft. Du kommer til å bli dyttet over ende mange ganger. Og når du ligger nede kommer noen til å tråkke på deg. Men hver gang dette skjer – må du komme deg på beina så raskt du bare kan. Det spiller ingen rolle hvor mange ganger du må reise deg. For definisjonen på suksess er å reise seg en gang mer enn du blir slått ned. 

 

6. JEG ER MEG SELV. Jeg er ikke en stjerne. Jeg har ikke et berømt navn. Media har aldri hørt om meg. Ingen publikum. Ingen duskedamer. For meg handler det ikke om å vinne eller tape – men om å bryte mine grenser. Å komme meg så langt jeg bare klarer. Og så gå enda lenger. Jeg forplikter meg til hardt arbeid. Timer med hardt arbeid og smerte. Dette er bare meg. Jeg jobber for den ultimate seier. Seieren over meg selv. Dette er livet. Det finnes ingen slutt på denne veien. Jeg ønsker å bli den aller beste utgaven av meg selv. Det er ingenting annet som betyr noe. Oppfylle min skjebne. Jeg ønsker ikke å bli en superstjerne. Jeg skal bli bedre enn det. Jeg skal bli meg selv.

 

7. JEG NÆRMER MEG. Jeg er der kanskje ikke enda. Men jeg er nærmere enn jeg var igår. 

 

8. DU ER DEN PERFEKTE. For meg handler å gjøre det perfekte – ikke om hva som står på den resultat-tavlen som du ser der borte. Det handler ikke om å vinne. Det handler om deg, ditt forhold til din familie og dine venner. Å oppnå det perfekte – er å være i stand til å se dine venner i øynene og vite at du lot dem ikke ligge nede, fordi du fortalte dem sannheten. Og sannheten er at du gjorde ditt absolutt beste. Det var ikke en eneste ting du kunne gjort annerledes. Kan du leve i det øyeblikket. Da har du gjort det perfekte.

 

9. HVORDAN BYGGE EN MUR? Når du skal bygge en mur – da skal du ikke tenke at nå skal jeg bygge verdens beste mur. Nei, du må tenke som så: Her har jeg en stein. Denne steinen skal jeg legge så bra som det er mulig å legge en stein. Så tar du en annen flott stein, og legger den ved siden av, så bra du bare kan. Så tar du enda en stein og legger den så presist du kan. Og vips! Så har du en mur.

 

10. DU ER TALENTFULL. Forskjellen mellom talent og ferdigheter er en av tidenes største misforståelser. Talent har du helt naturlig. Ferdigheter kan bare utvikles gjennom time etter time etter time etter time med hardt arbeid og utholdenhet. Det finnes ingen enkel måte å lykkes på. Du får ikke utnyttet dine talenter dersom du ikke har ferdighetene. Og om du ikke studerer og jobber hardt hver eneste dag, er du ikke istand til å kommunisere med dine artsfrender. 

5 kommentarer

Siste innlegg