DERFOR FÅR DU IKKE LESERE PÅ BLOGGEN DIN

Hver gang jeg går inn på en blogg og leser: “Her kommer jeg til å skrive om: bla, bla, bla, bla…… Da tenker jeg, Hva er poenget med denne bloggen her? Er det i det hele noen mål og mening, eller er dette bare en drøm om å en dag bli rik og berømt gjennom å skrive masse rot om ingenting, slik som alle “kjendis-bloggerne”? 

 

FOR MANGE INTERESSEFELT

Når du skriver en blogg som innbefatter flere interessefelt, blir bloggen din akkurat som en dagbok. Denne dagboken inneholder hva som skjer med ditt liv. Det kan godt være at det nettopp er dette du ønsker, en plass der du kan sortere tabkene dine. Men du får ikke mange lesere da. Det er gjennom forskning bevist at mennesker nesten bare tenker på seg selv hele dagen. De bryr seg ikke om deg. Så dersom du skriver om alt som du er interessert i, da gidder ikke folk å lese den. Hvorfor skulle de det? De er jo interessert i hvordan livene deres kan bli bedre – ikk hvordan det går med deg. Kan ikke du hjelpe dem, slik at de får et bedre liv, da er ikke din blogg plassen de kommer til å bruke sin fritid. Husk at ALLE i hele verden skriker etter akkurat DIN oppmerksomhet. TV, data, facebook, youtube, instagram, twitter, venner, skole, jobb osv. Dersom ikke din blogg gir dem verdifull verdi – for DEM – IKKE FOR DEG. Da kommer ikke leserne inn på bloggen din. Trist men sant.

OK, så hva kan jeg gjøre da? lurer du kanskje på. Dette er ikke en quick fix, som helt motsatt av hva hele verden mener og tror, ingenting i livene våre er. Livet er en eneste LAAAANG utviklingsprosess. Du kan ikke forkorte den. Det du bør gjøre dersom du ønsker flere lesere, er å finne ut hva som er din hovedinteresse, og så bruke en del av livet og fritiden din på å forske og studere akkurat dette feltet. Du bør bli en av de virkelig kunnskapsrike innenfor dette området. Og så kan du skrive blogg om dette tema. Da vil noen få gå inn på bloggen din i starten, men etterhvert vil flere og flere gå inn på den, nettopp fordi at du blir sett på som kunnskapsrik og at du da er stand til å forbedre andre menneskers liv og fritid.  

 

Nå kan det være at jeg har provosert noen – men isåfall har jeg klart målet mitt med dette innlegget. Det er nemlig større sannsynlighet for at du som nå ble provosert kommer til å besøke denne bloggen igjen, enn en som ikke brydde seg om hva jeg skrev. Og til deg som ble provosert – det større sannsynlighet for at du kommer langt i livet ditt, enn de som ikke brydde seg om hva jeg skrev. Når du blir provosert, da våkner følelsene dine, og de må være med dersom du skal komme noen plasser i livet. 

14 kommentarer
    1. Vil ikke si at blogg innlegget ditt var provoserende?
      Men vill bare si at, ikke alle bloggere er så opptatt av å få en hel masse lesere.
      For min del holder det med en liten håndfull innom om ikke det er jeg fornøyd bare det å kunne blogge på egen blogg alene. .
      Er vel ikke så opptatt av å komme meg på blogg toppen.
      Lar heller andre finne frem til bloggen min, liker de det jeg skriver så er jo det bare hyggelig.
      liker å være litt nederst på blogg lista, er vel ikke noe galt i det…?
      Ha en flott 1 mai videre!
      NB! Følg gjerne med bloggen min og veien frem til et valpekull.😊

    2. spira: Hei. Eg skreiv jo en del bare er ute etter en plass å skrive, som en dagbok eller lignende, og det er jo fantastisk det. Men tror mange ønsker å få flest mulig lesere. Men da er nok ikkje det å skrive masse uten mål og mening det helt store.

      Kan ikkje love at eg kommer innom kvar uke, men venner på bloggen kan vi jo bli. Ha en fortsatt strålende dag. 🙂

    3. spira: hehe.. Skal prøve. Eg drar meg alltid nedover venners nyeste blogginnlegg-listen. Så dersom eg ser noe nytt der om en to måneders tid, skal eg ta å lese litt på bloggen din 🙂

    4. Hvordan har det seg da at du ikke har mange lesere? Og at toppbloggerne stort sett skriver om seg og sitt liv?

    5. Jenny: Eg har aldri sagt at eg har mange lesere. Men en av grunnene er at eg skriver om ting som flertallet ikkje liker å lese om. Folk liker ikkje å lese lange artikler om kor vanskelig og slitsomt det er å få livene sine bedre. Eg skriver ikkje politisk korrekt, og folk vet om siden min.

      Men siden min er mer lest nå, enn noen ganger før. Men ja, noen få mennesker blir kjente på den måten. Men de fleste forsvinner i mengden. Det er akkurat som Lotto. Det er noen få som vinner, men det er ikkje en god måte å bli rik på.

    6. Noen få… Mesteparten av hele topplisten er nettopp bloggere som blogger om seg selv. Hva de gjør, hva de har på seg, ting de liker/interesserer seg for og så videre. Synes bare det var en rar ting å si når det åpenbart er helt feil.

    7. Jenny: Men det er nettopp derfor eg ikkje kommer til å bli en toppblogger, fordi at eg blogger om ting og skriver artikler som fde fleste ikkje gidder å lese. Folk leser ikkje bøker lenger, de går ikkje kurs eller lignende. De tenker at når de er ferdige på skolen, da er de ferdig med utdannelsen sin. Eg begynte å utdanne meg 10 etter at eg hadde sluttet på skolen. Det er da livet begynner, og utdannelsen vår den varer livet ut.

      999 av 1000 som skriver blogg på den måten du sier, kommer aldri til å tjene noe på bloggingen sin. Om du gjør det eg anbefaler i denne artikkelen, kan du bli en ekspert på området du er interessert i, og ha mange muligheter derfra. Men som sagt, de fleste mennesker orker ikkje å gjøre noe ekstraordinært fordi det koster tid, krefter, disiplin, osv.
      Men eg kommer nok aldri til å skrive en topp-blogg, fordi eg skriver artikler, eg poster ikkje bilder. Folk ønsker snarveiene, eg viser de bare den harde virkeligheten.

    8. Selv om det er få som når så langt opp er det nettopp de som skriver om seg selv som oftest når høyest. Skjønner ikke helt logikken.

    9. Jenny: Det som er logikken er at du er mest interessert i deg selv, og eg er mest interessert i meg selv. Det er alle andre også. Hvis du ikkje er veldig heldig, og blir den ene personen som blir populær, så skriver du en blogg som ingen er interessert i å lese.

      Om du studerer et spesielt felt, da vil du allefall interessere noen, fordi du da vil bli kunnskapsrik på akkurat dette feltet. Du vil i tillegg bli den største innenfor akkurat ditt felt, og da vil du oppnå mange lesere. Fordi du er den største innefor ditt spesielle felt. Dersom du skriver en vanlig blogg, som ikkje har et spesielt tema, da vil INGEN være interessert i det du skriver, bortsett fra deg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg