TO REISENDE PÅ JAKT ETTER LYKKE

En gang for lenge, lenge siden, mange år tilbake i tid, var det to reisende som krysset en elv mellom to fjerne land. Den ene reisende bestemte seg for å starte en samtale med kapteinen på båten. “Hvordan er menneskene på den andre siden?” Mannen så spørrende på den reisende, og sa: “Hvordan var menneskene i landet der du kommer fra?” Den reisende gryntet og svarte: “Forferdelige! De var egoistiske, grådige og slemme. Det er derfor jeg drar.” Fergemannen  ristet  på hodet, og med trist stemme svarte han: “Jeg er redd du vil oppleve menneskene på andre siden av elven mye det samme.”

 

Litt senere på reisen, dukket det en annen reisende opp for en samtale med kapteinen. Også han spurte: “Hvordan er menneskene på den andre siden av elven?” Mannen så nyskjerrig på den reisende, og spurte: “Hvordan var menneskene der du kommer fra?” Den reisende svarte: “Fantastiske! De var snille, støttende og generøse. Jeg misliker å forlate dem.” Fergemannen smilte: “Jeg ville ikke bekymret meg. Jeg tror at du vil finne menneskene på denne andre siden av elven mye det samme.”

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg