Hvordan bli ekstraordinær

Det hjelper ikke deg at du kjenner massevis av mennesker som har det fantastisk og tjener haugevis av penger og lever gratis på flyplasser, hoteller og resturanter. Dersom dette er noe du skulle ønske at kunne bli en del av livet ditt, må du steppe opp i ditt eget liv, og tilegne deg tankene som kan gjøre slike ting realistiske også for deg. Det er ofte de som er aller best innenfor sine brasnjer som opplever ekstraordinære liv. Derfor må også du finne ut hvordan du kan skape deg et navn som blir kjent for å være ekstraordinær innenfor din greie.

 

Slik tenker jeg: 5 år fram i tid. Er det mulig å skrive 1000 – 1200 artikkelinnlegg i løpet av 5 år? Ja, det er mulig. Og JA, det er helt sinnsykt tøft og slitsomt. Da mener ikke jeg 1000 artikler der jeg forteller om dagene og livet mitt, om hvordan jeg har det. Det kommer sannsynligvis ikke mange til å lese, og dessuten så lærer hverken jeg eller noen andre noe særlig av det. Men 1000 artikler rettet mot hvordan mennesker blir lykkeligere og mer suksessfull, og om hvordan suksessfulle og lykkelige mennesker rundt om i verden tenker og lever, det går det an å lære noe av. Men 200 -250 innlegg i året de neste 5 årene, det blir krevende. Men det er mulig. Det er slik jeg ønsker at også du tenker. Hva er et mulig for meg å gjøre. Ikke hva er det enkelt og behagelig for meg å gjøre de neste 5 årene. Ønkser du ekstraordinære resultater, må du gjøre ekstraordinære oppgaver i livet ditt. Finn deg et “fagfelt” du liker og gå “all in”. 

 

 For å nå massevis av folk, så er det en fordel å lære seg engelsk. Da har du et mye større marked. Det er derfor jeg bruker engelske lydbøker når jeg tilegner meg ny og mer kunnskap. 1-2 timer hver dag, hører jeg på en app på mobilen som heter wwwaudible.com. Der laster jeg ned mange av de beste og mest leste lydbøkene i verden. Dette har jeg gjort i 1 år nå, og dette er min hovedkilde til kunnskap også for de neste 5 årene. Da hører jeg på engelske lydbøker hver dag til og fra jobb og ellers når jeg venter på ting. Jeg tror det å laste ned denne appen er det lureste jeg har gjort til nå i livet mitt. Dette anbefaler jeg også deg som leser å gjøre. Men lydbøkene koster litt penger, men da har du alltid tilgang til dem. 

 

Bli den superutgaven av deg selv du kan bli. Ikke vær fornøyd med den du er idag! 

3 kommentarer
    1. Hei,
      Kunne du legge ut en bokliste med dine personlige anbefalinger? Både fra Audible og andre? Gjerne med kommentarer om hvilke som er fine å begynne med om man ikke har lest så mye om temaet tidligere 🙂 Et ønske fra meg, ellers takk for en tankevekkende og inspirerende blogg!

    2. Hei Angelika. Eg kan glede deg med at eg nå har satt dette på dagsorden. I løpet av kort tid (vet ikkje nøyaktig kor tid enda) så skal eg skrive innleggene: “10 lydbok anbefalinger for Audible” og “10 anbefalinger for selvutviklings-bøker på norsk”. Men du må nok gå innom bloggen min en gang inne imellom likevel. Men eg skal bli flinkere til å poste artikler på facebook-siden min også. Så bli gjerne med der. Ellers er eg veldig glad når noen er interessert i personlig utvikling. Har du lest mange bøker tidigere?

    3. Hei igjen,
      Så akkurat innlegget om tips til 10 lydbøker, og gleder med til å se nøyere på det! Audible viste 70 t med lydbøker siste mnd så det har blitt noen bøker. Synes det er mye dårlig så derfor setter jeg stor pris på tips fra en som skriver en blogg jeg liker å lese! I papirformat venter nå In pursuit of Excellence. Inspireres også av å lese dokumentarer om folk som får til noe ikke alle gjør, de siste der var Rich Rolls Finding Ultra og The Long Run av Matt Long. Nå har jeg flere spennende bøker på listen, tusen takk!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg