HVOR ER DU OM 5 ÅR?

  • 5 ÅR
  • 60 måneder
  • 1826 dager
  • 43824 timer

 

  • 250 leste bøker (dersom du leser en bok i uken)
  • 1826 blogg-innlegg, dersom du skriver ett innlegg om dagen.
  • 60 månedslønninger
  • 5 sett med nyttårsløfter
  • 250 nedskrevne planer for den kommende uken 
  • Uendelig med muligheter til å mislykkes – men likevel lykkes. 

 

Johan Ernst Nilson sa engang: Det er mange som tror at å feile og å ha suksess er to motstridende hendelser. Men dersom jeg skal kaste en ball opp i en kurv og jeg bommer 99 ganger, da er jeg en fiasko. Men treffer jeg kurven på det hundrede kastet, da er jeg plutselig en suksess. Suksess er basert på å gjøre feil.”  

 

Etter at Johan Ernst måtte snu rett før toppen på ett av verdens høyeste og mest krevende fjell fikk han spørsmålet av en journalist: “Hvordan føles det å være en fiasko?” Johan Ernst svarte: “En fiasko? Hva mener du? Jeg har bare utsatt suksessen til neste år. Jeg er i en prosess mot suksess. For jeg kommer igjen neste år, og bestiger dette fjellet. Så lenge jeg fortsetter å prøve – så lenge det er uaktuelt for meg å gi opp, så har jeg ikke feilet. Fordi da er jeg i en prosess mot å oppnå suksess.

  

“De fleste overvurderer hva de kan gjøre og utrette på ett år – men undervurderer så til de grader hva som er mulig å få til på ti.” – ukjent forfatter

 

Det vanskeligste i livet er ikke å sette seg mål og nå dem – men å finne ut hvilket mål du skal sette deg. Det er så utrolig mye og mange ting du kan fokusere på i dagens samfunn. Men du blir bare ekstraordinær dersom du finner deg EN spesifikk ting å sette ditt fokus på. 

 

Hva gjør du på om 5 år?

7 kommentarer
    1. Det vanskeligste spørsmålet jeg kan få er “hvor er du om 5 år?” Jeg vet ikke. For å være ærlig. MEN jeg håper jeg jobber som vikar i ambulansen, fortsatt er sammen med kjæresten min og at jeg kanskje har bestemt meg for hvor jeg vil bo og hva jeg vil gjøre med livet.

    2. Det synes jeg er for vanskelig å svare på. Dessverre . Men en flott tankevekker.
      Grunnen til at jeg synes det er vanskelig, Er fordi at mange av mine mål og planer har skuffet meg i livet. Fått meg flere knekker. men det er jo viktig å drømme å sette seg nye mål uansett. Livet går alltid videre 🙂

    3. Emilie: Dette var også noe han eg skreiv om, Johan Ernst sa. At det vanskeligste vi mennesker finner ut av er ikkje kordan vi setter oss mål og når dem, men å finne ut ka vi egentlig øsnker oss ut av livet. Det blir så ofte at vi lever ut ifra omstendighetene, og lar de styre framtiden vår. Har sjølv jobbet mykje med akkurat dette spørsmålet, og gjør det framdeles. Ka med deg? Ka er din lidenskap?

    4. http://hevhodet.blogg.no/: Det vanskeligste, men også viktigste er å finne ut nøyaktig ka du brenner for. Ka er din virkelige lidenskap. Eg har sjølv jobbet flere år med akkurat dette spørsmålet, og jobber framdeles. Har komt fram til at eg ønsker å hjelpe andre mennesker til et bedre og mer ekte liv. Det er derfor eg studerer dette med personlig utvikling. Eg ønsker å hjelpe andre til å oppnå bedre resultater i livene. Har du funnet din ekte lidenskap?

    5. Da har jeg 5 år til med livserfaring i bakhodet. Og kan muligens sitte på en sti på vei til et eller annet fjell i Kina på backpacker tur, eller ute i skogen her hjemme og tenner opp et bål, men det veit jeg ikke enda =)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg