3 TIPS TIL HVORDAN TENKE STORT

Hovedårsaken til at mennesker flest ikke lykkes så bra de ønsker i livene sine, tror jeg er at de tenker og handler kortsiktig. Det er tiden som er vår beste venn dersom vi ønsker å bli ekstraordinær. Det dreier seg om å sette seg så store drømmer og mål at de inspirerer deg til å gjøre noe daglig for å realisere dem. Og her er del to av å tenke langsiktig. Du må handle hver dag i retning av målene og drømmene dine. Og for å klare det, så må drømmene og målene dine være så store – at du blir i eskstase av å tenke på dem. Altså noen skikkelige dråg av noen drømmer. Kanskje det er en rød Ferrari, villa til 10-15 mill, egen ferieøy, eller bare å kunne leve av å holde foredrag og holde show om hobbyen sin, mens du reiser verden rundt og bor på hoteller. Du kommer ingen vei om du tenker realistisk og kortsiktig. Har du en 20 års plan og følger denne hver dag, er det lite som er uoppnåelig.

   

 1. PENGER

Her er den største og viktigste hemmeligheten til at mennesker blir rike. De gjør det til en vane å sette av 10% av alt de tjener på en sparekonto, aksjefond eller i akjser og lignede. Fallgruven de fleste ramler i er at de bruker av denne kontoen når de har et økonomisk behov. Her ramler også drømmen om å en dag å oppnå følelsen av rikdom.

 

2. FINN DIN LIDENSKAP, OG LÆR DEG DEN

Jeg selv fant ut at jeg hadde en utrolig stor lidenskap for spraymaling eller sprayart. Da jeg fant ut dette, brukte jeg utrolig mye tid på å surfe etter bilder og se YouTube-videoer om emnet. I tre år var dette hovedhobbyen min. Dessverre sluttet jeg med dette, men ikke uten å starte en YouTube-konto der jeg lastet inn noen vidoer. Jeg laget faktisk en julekalender ut av det hele, og har på den måten fått ca 2000 abonneneter. Dette er noe jeg har tenkt å begynne med igjen. 

Konoten min finner du her: “STARMINE79 – Sprayart Videoer

 


 

3. STUDER DRØMMEFELTET DITT

Med dette mener jeg at du må finne deg et emne du ønsker å lære deg usannsynlig mye om. Ja da mener jeg virkelig bli en ekspert. Mange mener at det tar minst 10 000 timer å mestre noe skikkelig. Dermed vil det altså si at ditt første mål bør være å finne et fagfelt du virkelig interesserer deg for og nå 10 000 timer egenstudie om dette emnet. Det trenger ikke være noe du kan fra før av. Det viktigste er at du brenner av lyst til å lære om det. At du ønsker å være en av de aller beste innenfor dette. Grunnen for at de fleste aldri kan kalle seg eksperter innenfor noe som helst er at de leser og studerer om mye og mangt. Dermed blir de litt kunnskapsrike innenfor mye. Du må gjør det motsatte. Du bør heller lære utrolig mye om lite. Du bør også tenke gjennom om du tror dette er noe som har livets rett i framtiden. Det hjelper liksom ikke stort om du leser deg opp på for eks fasttelefoni, VHS videoer osv. Du forstår poenget. Hvordan kommer framtiden til å være, og har du en del i den? Er det ditt produkt som vil dominere markedene om 20 år?

 

 

Dersom du tenker 20 og 30 år fram i tid, så må du kanskje akseptere at du ikke vil oppleve suksess de neste 10 årene av livet ditt. Men disse årene er likevel helt nødvendige for at du skal få oppleve gjennombruddet ditt 17 år fram i tid.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg