3 TING SOM SKAPER SUKSESS

Det er dette suksessfulle mennesker gjør, som separerer dem fra vanlige mennesker.

1. DE UTVIKLER SEG OVER TID. Det å utvikle seg tar alltid utrolig lang tid. Om det er å bli god i en sport, å spille et instrument eller det er å gå på skole og studere. Man utvikler seg ikke særlig fra dag til dag, kanskje bare 0,001% om dagen. Du merker med andre ord ingen daglig utvikling. Men de som ønsker å bli suksessfulle gjør dette likevel. Andre mennesker derimot vil heller se på TV, spille data, sitte på Facebook eller andre aktiviteter som kan karakteriseres som tidsfordriv. De gjør det for å slå ihjel tid. Ja, du leste riktig. De slår i hel tiden sin. De ødelegger tiden, som de absolutt burde brukt på andre ting, som å lese bøker, se motivasjonsvideoer, gått på treningssenter eller jobbet med målsetningen sin. (Hæ? Har du ingen målsetning? Da burde du iallefall satt igang å lage en.)

 

2. HØYERE TANKER OM LIVET SITT.  Det som er ordinært idag, er å tenke på seg selv som middelmådig. Det er liksom dette som er standarden, i vår verden. Ønsker du å bli suksessfull må du heve deg over dette nivået. Du må ha ekstraordinære tanker om deg selv. Det første skrittet for å oppnå suksess er å bestemme seg for hvor du ønsker å være eller gjøre en gang i framtiden. For eks: Du skal bli elitespiller i fotball eller håndball, bli musiker på heltid, eller du skal bli tannlege eller flypilot. Nå har du satt deg et mål. Du har laget en retning for hvor resten av livet ditt skal styres mot. Dette gjør noe med underbevisstheten din. Og det er denne som styrer 95% av livet ditt. Hvis ikke den vet hvor du skal, vil den ødelegge alle forsøkene du foretar deg om å bli suksessfull. Den har nemlig fått programert inn en retning, som den kommer til å jobbe mot. Så dersom du ikke selv har satt en konkret retning for den (underbevisstheten), da har noen andre gjort det for deg. Og da vil du sannsynligvis havne blant de middelmådige i samfunnet. Ikke fordi du er en person med middelmådige evner og ressurser og begrensede midler, men fordi du aldri bestemte deg for å bli noe. Du er blitt avhengig av om samfunnet har bruk for deg, og du er mest sannsynlig redd for å falle gjennom. Du styres nå av frykt og ikke av lidenskap for interessene dine. De fleste lever idag på denne måten, fordi de har blitt fortalt at det er dette som er samfunns-normen. Du må ikke tro at du kan bli noe. 

 

3. ACTION. Ingenting stort kommer til å skje deg, dersom du ikke er en handlingens mann eller kvinne. Det hjelper ikke å være ekspert i teorien dersom du ikke er ute i felten og prøver ut kunnskapen din. Det er på dette punktet jeg selv sliter mest. Jeg er en mann som er veldig teoretisk av meg, men jeg gjør ingenting med i praksis. Så jeg er ikke det spor bedre enn noen andre. Derfor om jeg ønsker å oppleve mer suksess i livet mitt er det dette punktet jeg må ta tak i. Jeg må selv finne ut hva jeg vil.

 

Jeg håper du har fått noen tips, ideer og litt inspirasjon til å starte med noe i livet ditt. Jeg jobber med saken, og vet at det er mangel på handling som er min utfordring.  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg