HAR DU FUNNET DEN SKJULTE GAVEN?

Har du også problemer med å gjøre ting du burde gjøre? Det har vi sikkert alle. 

Personlig har jeg mange ting jeg irriterer meg over at jeg tenker å gjøre – men som jeg likevel ikke klarer å få meg til å faktisk utføre. Det tok meg for eksempel over ett år å renske opp i gamle medlemskap og månedlige abonnementer. Disse tok nesten tusen-lappen fra meg hver eneste måned. Og faktisk måtte det en parkeringsbot til for å få meg igang. Men da jeg fant en slik gul “trist” lapp på bilruten min, tenkte jeg at: “OK. Nå  er det nok.  Jeg skal døtte meg gjøre denne “negative” hendelsen om til noe positivt. Jeg skal rett hjem å si opp alle unødvendige abonnementer og ting jeg ikke bruker.” Senere den kvelden hadde jeg “spart” inn igjen det denne boten kostet meg, men ikke bare en gang – men hver eneste måned. Jeg hadde kuttet de faste kostnadene mine, med mer enn botens beløp. Så dermed fant jeg en skjult “gave” i noe som jeg i de aller fleste tilfeller hadde sett på som en negativ og unødvendig hendelse. De sier jo at det alltid finnes en skult gave i enhver negativ hendelse, og denne kvelden var jeg enig i den påstanden. Det måtte rett og slett en slik hendelse til for at jeg skulle slutte å utsette noe jeg burde gjort for mer enn et år siden.

Har du opplevd noe negativt i livet ditt – men hvor du fant en “skjult” gave på grunn av denne?

 

 

 

4 kommentarer
    1. Aldri opplevd noe lignende, men det er helt utrolig hvor mye penger man kan spare om man sier opp ting man virkelig ikke trenger. Pengene kan man heller bruke på noe annet 🙂 Som en bot for eksempel 🙂

    2. Har opplevd noe lignende, hadde mange penge sluk abonnementer pr måned, da jeg sa det opp føltes det himmelsk både psykisk og for lommeboka!
      Det er deilig å ikke sløse sånn hele tida 🙂
      Tok også et oppgjør med mine ukentlige luksusvaner, og føler jeg sparer noen kroner uten å gå glipp av noe.
      Ha en fin lille julaften da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg