SLIK TREFFER DU PÅ ALT

Kjenner du noen som er over gjennomsnittet treffsikker, og som har flaks nesten hele tiden? Er ikke dette utrolig irriterende og veldig urettferdig? Kanskje disse menneskene bare har forstått noe som du ikke har lært enda? Kanskje disse treffsikre personene ikke egentlig selv forstår hvorfor de alltid treffer, det bare er sånn. Jeg har lyst å gi deg min teori på dette. Fordi jeg tror at hvem som helst kan lære seg å bli over gjennomsnittet treffsikker på pasninger, skudd og i livet generelt.

 

 

Selv oppdaget jeg at når man har dagen, og opplever litt flyt, spesielt innenfor idrett, og for min del gjaldt dette innebandy og fotball, da traff jeg på nesten hva som helst. De fleste pasninger nådde målet jeg ønsket å treffe. Men så mistet jeg litt selvtillit, og pasninger på få meter ble unøyaktige. I den virkelige verden kan du se akkurat det samme på fotballbaner i for eksempel Premier League. Lag som sliter, har ballmiss som er nesten ubegripelige. Kommentatorene har ofte problemer med forstå hvordan slike verdensstjerner klarer å misse med pasninger på 4-5 meter.

 

Kort fortalt så treffer du på nesten alt når du har masse selvtillit og tror på dine egne ferdigheter. Men samtidig bommer du på den enkleste pasning, dersom du misser din selvtillit og tviler på deg selv. Hvis du i tillegg er redd og usikker, vil du til og med ha problemer med å ta imot selv den enkleste ball.

 

 

SÅ HVORDAN BEGYNNE Å TREFFE?

Jeg har lest meg opp på dette emnet, fordi en av drømmene mine er å forstå flytsonen. For hvor kjekt hadde det ikke vært å kunne finne flyt akkurat når du selv ønsker?

 

Dette er dealen: Det som gjør at du treffer når du har masse selvtillit, og bommer når du mister selvtillit er at – du tror at du treffer målet ditt, når du har selvtillit. Men du frykter eller tror du kommer til å bomme når du har lite selvtillit. Det er altså en selvoppfyllende profeti.

 

Dette er fordi du har fått utdelt en helt sinnsyk vanvittig rå hjerne, som er istand til å utføre nesten hva som helst, så lenge du gjør, tenker og forstår logikken for hvordan ting fungerer.

 

Hjernen vår er todelt. En bevisst del. Det er den du tenker med og styrer selv. Du har også en underbevisst del, som du ikke er istand til å styre, men som er istand til å gjøre nesten hva som helst du ber den om. Men du må snakke/kommunisere til den på riktig måte. Du snakker til den i form av en spesifikk tanke eller tenkt handling – og du beskriver hvilke kvalitet du ønsker at hjernen din skal produsere gjennom din tro eller tvil.

 

Så slik fungerer en treffsikker pasning: Du har kontroll over ballen. Du tenker ut en nøyaktig handling. Jo mer spesifikk du er, jo bedre. Du tenker ikke: Nå skal jeg sende ballen til et område borti der. Nei! Du tenker med deg selv: Nå prikker jeg ballen nøyaktig på lissen til Per. (Da vil underbevisstheten din oppfatte tanken din. Den har forstått ønsket ditt – og nå vil den vite om den skal sørge for at du treffer eller bommer.) Du bestemmer kvaliteten på pasningen din gjennom din tvil (da bommer du) eller din tro (da treffer du.)

 

Altså: Når du vet at du treffer – da treffer du. Når du tviler på at du kommer til å treffe (eller at du opplever frykt-tanker i hodet ditt om at du kommer til å bomme.) Da bommer du. Poenget er at dette er hjernen din (atså underbevisstheten, den delen av deg som du ikke styrer selv), og den er bare laget slik at den kan hjelpe deg å utføre ting du nesten ikke turde drømme om at du kan klare. Det er slik vi er skapt. Ikke skyld på meg. Skyld på Gud.

 

 

Så nå etter at jeg oppdaget denne mentale hemmeligheten, da er jeg ikke lenger så plaget av selvtillit eller mangel på selvtillit. Nå skyter jeg pasningene mine, med en nesten garanti over at jeg treffer målet mitt. Det er gøy. Det gjør noe med deg, å vite at du treffer på nesten ethvert forsøk. Jeg skal bare vite nøyaktig hvor jeg ønsker å treffe, og så vet jeg at hjernen min gjør resten av jobben.

 

Dette fungerer på alle livets områder hvor du har nøyaktige siktepunkter du skal treffe. Kan brukes innenfor alle ballidretter. Sannsynligvis også golf, og jeg vet at det fungerer innenfor bowling. Så her er det bare fantasien (og troen din selvfølgelig) som setter grenser.

 

 

Dette er en Julekalender. Hver dag poster jeg en ny artikkel, som jeg håper kan gi noen gode innspill og ideer. Takk for at du tok deg tid til å lese artikkelen. Lik gjerne Facebook-siden som hører til bloggen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg