NÅR DU VET HVA DU LURER PÅ – ER DU HALVVEIS TIL SVARET

Når du lurer på noe veldig spesifikt, da er du halvveis til svaret. Vel og merke, dette er avhengig av at du bestemmer deg for å finne svaret, og ikke gjøre som mange andre, og slutter å lete når du møter på problemstillinger de ikke forstår.

 


 

Når det har dukket opp en problemstilling eller et spørsmål i hodet ditt, som du ikke forstår enda, da vil hjernen din hjelpe deg med å finne et svar. Enten så vil den finne et svar til deg, eller så vil den komme med ideer om hvor du kan finne det selv. Men dette krever arbeid fra din side. Det er dette som skiller suksessfulle mennesker, fra de som ikke tenker på seg selv som suksessfulle. Alt som er verdt å ha, koster arbeid eller penger. Du kan ikke vente å få verdifull informasjon eller ting gratis.

 

Hjernen din ønsker å hjelpe deg, men det kan den ikke gjøre, med mindre du har noe konkret den kan jobbe med. Du har fått utdelt en fri vilje, noe som betyr at du kan velge å gå for et enkelt liv med beskjedne resultater, eller du kan bestemme deg for å gå etter større og mer krevende mål. Begge alternativene er mulige, og de ligger åpne for deg. Naturlig nok er det lettest å gå etter det første. Det krever minst, og gir deg mindre anstrengelser.

 

Men som det heter i et ordtak: “Når du er snill mot deg selv, da er livet hardt mot deg. Men er du hard mot deg selv, da vil livet være snill mot deg.”

 

 

Det viktigste for deg er å finne ut hva nøyaktig du er ute etter – eller å definere spørsmålene du lurer på så spesifikke som mulig. Jo mer spesifikk du er, jo lettere er det for hjernen din å jobbe med saken. Samtidig er det viktig at du repeterer spørsmålet så ofte du kan, slik at du hele tiden minner deg selv om hva du ønsker svar på. 

 

Nå vil hjernen din begynne å lete etter svar til deg. Jo mer du fokuserer på spørsmålet, jo raskere og bedre svar kommer du til å finne. Men jeg sier ikke at svaret er enkelt for deg. Det er godt mulig at svaret du får er at du må lese noen bøker eller gå på et kurs. Jeg lovet jo ikke at svarene du får er enkle og fri for problemer. Det som er verdt å oppnå, er også verdt å kjempe for.

 

Jeg har selv begynt å tenke gjennom spørsmål og problemstillinger som jeg ikke enset før. Nå kan det irritere meg at jeg ikke forstår tanker og følelser som dukker opp i livet mitt. Før kunne jeg anse dette som problemer jeg ikke forstod noe av, og var ferdig med saken. Men nå er innstillingen min at: “Dette forstår jeg ikke. Dette må jeg finne ut av.” Og det har resultert i alt jeg lærer mye raskere enn før, og nesten ingenting virker for vanskelig å finne svar på.

 

 

Jo mer du fokuserer på en bestemt problemstilling, jo mer dedikert vil hjernen din være til å hjelpe deg med svaret. Problemet for folk flest er at de ikke lurer på mange nok, og viktige nok temaer. De vet ikke hva de ønsker svar på. Dermed vet heller ikke hjernen deres hva den skal lete etter.

 

Godt Nytt År! Dette var mitt første innlegg i 2017. Har du noen spesifikke planer for 2017? 

 

#tanker #spørsmål #hjernen #problem #vithvaduvil #personligutvikling #2017 #suksess #lykke

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg