Dette er de 100 bøkene jeg leste i 2017

I fjor satte jeg meg et mål om å lese 100 selvutviklingsbøker. At jeg leste dem er kanskje ikke helt riktig. 50 av dem var lydbøker. Hovedsakling var det slik at bøkene jeg leste var på norsk, mens lydbøkene var på engelsk. Så jeg fikk samtidig språkstudier. Det var hardt, men verdien får jeg vel tilbake, håper jeg. 😛

Har du lest noen av disse?

 

50 BØKER (Norsk)

Tenk Smart – Nå dine mål på rekordfart, av M.Hauglie & L.L.Uppard

Hjernen er Stjernen, av Kaja Nordgren

Vår Utrolige Hjerne, av Johan Nordberg

Forbedrings Industrien, av Hans Erik Næss

Søvnrevolusjen, av Arianna Huffington

Investeringsprinsipper, av B. Malkiel & C.Ellies

Slik Lærer Hjernen, av Torkel Klingberg

ToppKarakterSystemet, av Pål Hetland og Nikolai Høybo

Det Kvinner vil ha – Det Menn vil ha, av Johan & Julie Gottman

Smarte Valg, av Knut Samset & Fred Wenstøp

Obamas Talekunst, av Shel Leanne

 

Les Meg – Håndbok i Litteraturformidling, av Nina Aalstad m.fl

SuperStudenten, Olav Schewe

Lykkefellen, av Russ Harris

Kampen mot Uroen, av Caspar Seip og Bernard Bøhmer

Kroppen Styrer Tanken, av Amy Cuddy

GRIT – Lidenskap og Utholdenhet, av Angela Duckworth

Bli rik med god samvittighet, av Napoleon Hill

Du Selger, av Mia Tørnblom

Fearless, av Anja Hammerseng-Edin

Magisk Opprydding, av Marie Kondo

 

Lev Her og Nå, av Eckhart Tolle

Målrettet Liv, av Rick Warren

Den Mobile Siv. Øk., av Jo Owen

Nærvær, av Kristin Flood

Psykologi i et Nøtteskall, av Pål Johan Karlsen

Motivasjon og Jobbsøking, av Anneli Brannfjell Olsen

Tre Steg til Tidsfrihet, av Nikolai G. Høybo

23 ting de ikke forteller deg om Kapitalismen, av Ha-Joon Chang

Vanens Makt, av Charles Duhigg

Verdsatt på Jobb, av G.Chapman & P.White

 

10 Tips om Helse, av Bertil Marklund

Våg Mer!, av G.Cramer & D.Furuholmen

Selvfølelsens Psykologi, av Sondre Risholm Liverød

Slutten på Wall Street, slik vi kjenner den, av Dave Kansas

Hverdagspsyk, av Rebekka Egeland og Carina Poulsen

Finn din Kreativitet, av Anne Kristiansen Rønning

Vil ikke! Gjøre Selv!, av Elisabeth Gerhardsen

Finn din Drivkraft, av Kjetil Haugmo

Kroppen Snakker, av Åse Dragland

YouTube Skolen, av BeasVerden & Bootramp 

 

Skap Livet du alltid har drømt om, av Torkel Guttormsen

Tenåringshjernen, av Frances E. Jensen

Makt Spillet, av Henrik Fexeus

Hjernesterk, av Anders Hansen

Grunner til å leve videre, Matt Haig

Sov Smartere, av Shawn Stevenson

Skilpadde Metoden, av Curtis M. Faith

Hjernen & Tarmen, av Emeran Mayer

Stå imot, av Svend Brinkmann

Lederskap med Mindfulness, Janice Marturano

 

 

50 LYDBØKER (Engelsk)

Deep Work, av Cal Newport

Practice Perfect, av Doug Lemov

The New Dynamics of Winning, av Dennis Waitley

The Ultimate Goal-Program, av Brian Tracy

GOLF – The Art of Mental Game, av Joseph Parent

Zen Golf, av Joseph Parent

Body Mind Mastery, av Dan Millman

The 7 Mindsets to live the Ultimate Life

Theatre of the Mind, av Maxwell Maltz

Secrets of the Millionaire Mind, av T. Harv Eker

 

Start With Why, av Simon Sinek

Steal the Show, av Michael Port

Executive Thoughness, av Dr. Jason Selk

Mental Thoughness Training, av P. McLaughlin & J. Loehr

Psycology of Human Motivation, av Dennis Waitley

The Psycology of Selling, av Brian Tracy

The 5-second Rule, av Mel Robbins

Change Your Question – Change Your Life, av M. Adams

The Like Switch, av Jack Schafer

The Psycology of High Self-Esteem, av Nathaniel Branden

 

The Power of Broke, av Daymond John

The New Psyco-Cybernetics, av Maxwell Maltz & Dan Kennedy

The Thank You Economy, av Gary Vaynerchuck

The Millionaire Next Door, av W. Danko & T. Stanley

The Compound Effect, av Darren Hardy

Unshakeable – Your Finansiable Freedom, av Tony Robbins

So Good they can`t Ignore You, av Cal Newport

Epiq Content Marketing, av Joe Pulizzi

Ego is the Enemy, av Ryan Holiday

Give me Money: Millionaire Success Speaks, av. Jack Canfield & T. Harv Eker m.f.

 

The Happiness Equation, av Neil Pasricha

The Law of Attraction, av Craig Beck

The Power of Body Language, av Joe Navarro

The Subtle art of not giving a F *ck, av Mark Manson

The 12 Week Year, av Brian Moran

The Inside – Out Revolution, av Michael Neill

People Buy You, av Jeb Blount

Change Your Beliefs – Change Your Life, av Nick Hall

The Practicing Mind, av Thomas M. Sterner

Crush It! Why Now is the Time, av Gary Vaynerchuck,

 

The Power of Visualization, av Lee Pulos

The Ultra Mindset, av Travis Macy

The School of Greatness, av Lewis Hoves

Be a Sales Superstar, av Brian Tracy

Change Your Habits – Change Your Life, av Tom Corley

Outliers – The Story of Success, av Malcolm Gladwell

The One Thing, av Jay Papasan & Gary Keller

The 10 X Rule, av Grant Cardone

The Little Book of Crearity, av Jamie Smart

Primary Greatness, av Stephen R. Covey

 

 

Leste du noen bøker i fjor?

Har du tips til noen andre selvutviklingsbøker?

 

 

(Bildene i artikkelen er inspirert av “iselinrenee.blogg.no“)

#bøker #lesing #selvutvikling #personligutvikling #100 #suksess #målsetting #mål #selvutviklingsbøker #hjernen #penger #trening #søvn #tips #råd #motivasjon #norsk #engelsk #lydbok #lydbøker #2017 #bergen #vaner #godevaner #lesehest #tonyrobbins #penger #økonomi #endring #millionær #framgang #framtid #prosjekt #giga #stort

12 kommentarer
    1. veldig mange og gode filmtips.. har ikke lest eller hørt om noen av dem, men jeg setter veldig stor pris på at du har vist frem og delt innlegget slik at litteraturens verden kan bli større. for min egen del
      Kan du vær så snill ta en tur innom min blogg? Legge igjen en kommentar?

    2. Jeg har lest fire av disse, og holder på med Start with why (som jeg allerede før jeg er ferdig med den innser at jeg kommer til å lese om igjen veldig snart…). Elsker sånne boklister, så mye inspirasjon til bøker å lese!
      Har du noen favoritter blant disse bøkene? (og hvorfor er de favoritter?)

    3. Lesejenta: Hei. Så inspirerende å lese kommentaren din.
      Eg skal gi deg tre boktips.

      (Skal gi deg et tips angående bøker. Eg kjøper de alltid. Eg leser aldri bøker eg ikkje eiger sjølv. Dette fordi at eg må skrive, streke og krysse i de. Eg tenker som så, at alt eg ikkje får streket under, kommer eg aldri til å lese igjen – og kan anses som tapt kunnskap. Da kan eg lese boken på nytt, på en time neste gang. Utrolig smart ting å gjøre.)

      Bok 1: Hjernen er stjernen. Den er utrolig lærerik. Men også utrolig avansert. Masse nye ord ting å sette seg inn i
      Bok 2: Kroppen styrer tanken. Denne forteller deg enkelt kordan på to minutter kan bli en superutgave av deg selv.
      Bok 3: Livet du alltid har drømt om. Denne gir deg gode råd, og du får masse oppgaver du kan løse selv. Altså et lite psykologi-prosjekt du tar på deg selv.

      Ellers er GRIT og Vanesn Makt to meget bra bøker.

      Lydboktips:
      The 5-second Rule, Deep Work.

      Du tok meg på fersken her. Eg må jobbe mer med disse bøkene for å virkelig vite ka som står i de. Dette blir mitt prosjekt for 2018.
      Eller er du velkommen til å lese på bloggen min i tiden som kommer. Eg kommer til å satse litt på denne. Og da blir disse bøkene temaet.

    4. (også kjent som Lesejenta…) Jeg pleide alltid å låne alle bøkene på biblioteket, men det siste året har jeg begynt å kjøpe bøker (spesielt fagbøker) når jeg vil lese dem – mye lettere å lese dem igjen 🙂
      Likte godt Secrets of the millionaire mind av Eker fordi han viste frem litt av tankesettet til rike og fattige mennesker og hadde tips til ting en kunne gjøre for å fremme det rike tankesettet i slutten av hvert kapittel.

    5. Kjersti: Jepp. Eg holder jo på å skrive referater til de bøkene eg leser. Har skrevet noen referater på denne bloggen før, av bøker som “Millionaire Next Door”, “Ego is the Enemy” og en del andre. Men no skal eg begynne å poste slike referater på en blogg ved navn kunnskap.blogg.no. Men den er tom akkurat nå. Har nettopp laget den.

    6. Jeg savnet bøkene til Deborah Borgen i samlingen din. «Magisk hverdag» og «Ta tak i livet ditt før noen andre gjør det», eller den siste boken «Kvalifisert for fremtiden». Bøkene anbefales på det varmeste og bli gjerne også med på et kurs hos Unique Mind.

    7. Så flink du har vært! Her var det mange bøker jeg kunne tenke meg å sjekke ut 🙂 Har et innlegg over hvilke bøker jeg leste i 2017 også, men det var ikke like mange som du har klart da hehe 🙂

    8. Iselin Renée: Ja, det var mange bra eg kom over. Men det var endel dårlige også. Men målet var å komme gjennom alle. Hadde eg først begynt på en bok, måtte eg lese ferdig.

      Eg har vært innom det innlegg du snakker om. Det var faktisk du som gav meg ideen, eller sparket bak om du vil, til å skrive dette innlegget. Du fikk jo så mange kommentarer på det. 🙂

      Eg har faktisk linket til innlegget ditt på slutten av artikkelen min.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg