SPØRSMÅLENE DU STILLER DEG SELV – AVGJØR HVILKE LIV DU FÅR

I dagen luke tenkte jeg å dele noe som kan forandre måten du snakker til deg selv. Visste du at du hele tiden stiller deg selv spørsmål? Det er hvordan du stiller disse spørsmålene, som avgjør kvaliteten på svar du får. Og det er kvaliteten på dine svar som styrer hvordan kroppen din oppfører seg. Stiller du dårlige spørsmål, får du dårlige svar tilbake, og kroppen fungerer ikke slik du ønsker. Men dette går det an å gjøre noe med.

 

 

HJERNEN FUNGERER AKKURAT SOM GOOGLE

Et spørsmål endrer hva hjernen din fokuserer på. Via spørsmål, leder du hjernen din i en ny retning. Med gode og spesifikke spørsmål, kan du få hjernen til å fokusere mer på det du egentlig ønsker. 

 

Spørsmål starter en mental refleks, og hjernen din begynner å lete etter svar på det du spør om. For en liten stund vil den slutte med alt annet, og bare fokusere på sprøsmålet ditt. Dersom den ikke enkelt finner et svar, vil den forstette å lete helt til den finner et. Eller kanskje den til og med lager et svar selv, basert på kunnskap og tidligere opplevelser du har hatt.

 

I det sekundet du hører et spørsmål, kan du rett og slett ikke tenke på noe annet. For eks: “Hva er jobben din?”, vil føre til at de fleste begynner å tenke på noe som har med jobben deres å gjøre. Spørsmålet leder dem dit, selv om han/hun egentlig var opptatt med noe helt annet. Fokuset ble revet vekk av spørsmålet de fikk. Spørsmål tar umiddelbar kontroll over tankene dine, og leder dem i en spesifikk retning.

 

 

HVORFOR SKJER DET ALLTID NEGATIVE TING I LIVET MITT?

Dersom du stiller spørsmål som: “Hvorfor skjer det ikke noe positivt i livet mitt?”, da vil underbevisstheten din begynne å jobbe med å finne et svar på dette. Men ikke nødvendigvis et svar som hjelper deg å løse floken din. Underbevisstheten forsøker bare å finne flere bevis for det den allerede er programmert til å tro på. Det vil sannsynligvis medføre at negative spørsmål, etterfølges av flere negative svar. Altså det motsatte av det du ønsket.

 

Forskere har funnet ut at jo mer hjernen ser for seg at noe kommer til å skje en gang i framtiden, øker sannsynligheten for at dette faktisk kommer til å skje. Så dersom du ikke klarer annet enn å forutse negative hendelser i tankene dine, ber du egentlig om at dette skal virkeliggjøre seg. Fordi hjernen din nå vil begynne å rette fokuset ditt, mot hvordan du kan skape problemet selv. 

 

 

HVORDAN BEGYNNE Å FOKUSERE PÅ DET POSITIVE?

Her er tre teknikker som kan hjelpe deg til å begynne å jobbe mot det du egentlig ønsker deg: Det som er viktig er at spørsmålene eller utropene dine ikke bestrider det hjernen din er blitt programmert til som sannheter, fordi da vil den avfeie spørsmålet ditt som søppel. Og forkaste det du sier, uten å behandle det først. Underbevisstheten din har en “vakt”, som skal sørge for at ingenting som er skadelig for deg, kommer inn til den. Derfor må du stille spørsmålene dine, på en slik måte, at du kommer forbi denne “vakten”. Ellers vil du ikke komme noen vei.

 

1 Dersom du stiller mer åpne spørsmål, er hjernen din nødt å gi deg mer åpne svar. Så dersom du bruker ord som “Hva”, “Hvor”, “Hvordan” eller “Hvem”. 

  • Eksempler: Hvilke område av livet mitt burde jeg forbedre først, dersom jeg ønsker å styrke økonomien min?
  • Hvordan kan jeg bli en mer karismatisk person, slik at min vennekrets blir større?
  • Hvem kan jeg gå til, for å nå mine mål raskere?

 

2 Dersom du stiller “Hva dersom…” spørsmål: Da er hjernen din nødt til å følge tankebanen du legger fram for den.

  • Eksempler: Hva dersom alt jeg virkelig ønsker meg, kommer til meg, akkurat slik jeg ser det for meg?”
  • Hva dersom noe enda bedre enn det jeg ønsker, kommer til meg?
  • Hva dersom alt det jeg nå ser som negativt, egentlig hjelper meg mot mine ønsker?

 

 

3 Du kan også stille “Hvordan ville det føltes å…”-spørsmål: Dette er en fin måte å få hjernen din til å gå på søken etter det du ønsker deg, uten at du har vært der før. Tankene dine er ikke avhengig av at du har vært der før. De kan ganske enkelt reise grenseløst i både sted og tid.

  • Eksempler: Hvordan ville det føles, om jeg hadde den bilen jeg drømmer om?
  • Hvordan ville det føles å brukt tid med drømme-partneren min?
  • Hvordan ville det føles å vært helt og fullt sikret økonomisk?

 

Fordi spørsmål som dette ikke forutsetter at du faktisk har opplevd virkeligheten du spør om, er hjernen din istand til å svare deg på dem, selv om spørsmålene dine retter seg mot en fjern virkelighet – i forhold til hvor du er nå. Du fjernen rammen som ellers ville hindret hjernen din fra å tenke stort og vakkert. Slik at den nå kan gå fritt, akkurat hvor den selv ønsker.

For deg, vil dette senere kunne brukes som referansepunkter, fordi hjernen din nå allerede har besøkt stedene du drømmer om. Den vil ikke kjempe imot like hardt som før, fordi den forstår ikke at tankevandringen den gjorde tidligere, ikke var virkelig. Hjernen vår forstår ikke forskjellen på fantasi og virkelighet. 

 

Camel train silhouetted against colorful sky crossing the Sahara
Licensed from: JackyBrown / yayimages.com

2 kommentarer
    1. Når jeg spør meg selv om noe, så får jeg svar fra mine spirituelle guidere og hjelpere som foreløpig ikke akkurat nå har en fysisk kropp. Har fått masse åpenbaring ved det som virker som å komme fra meg selv, men så er det bare noen hjelpere på den andre siden…

    2. gunhilda: e du sikker på det? At det ikkje er en eller annen plass fra hjernen din, som gir deg svarene du etterspør. Eg trur det sitter mange svar i underbevisstheten vår. At det er derfra man får slike svar. Hjernen hjelper deg, istedenfor å motarbeide deg.

      Men det veit vi jo ikkje heilt ka som er greien. Blir litt opp til kvar og ein å finne ka ein trur på. Eg trur at man kan få svar fra det åndelige. Men da meiner eg Gud og Jesus.

      Er du interessert i hjernen, og kunnskap om den?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg