EN MANN SOM FORUTSER FRAMTIDEN

Tenkte jeg måtte skrive en liten artikkel igjen. Lenge mellom hver gang nå. Men det er ikke sikkert det blir det i tiden framover. Jeg har begynt å jobbe mer inn mot meg selv. Det vil si at nå skriver jeg ikke lenger for å få lesere, men for å forstå meg selv, mine verdier og mine framtidsplaner. Jeg kommer fortsatt til å dele verdifull informasjon på denne bloggen. Kanskje mer verdifull enn noen gang siden dette blir mer ekte og innsiktsfull sett fra min side enn tidligere. Nå skriver jeg tekster ut fra mine tanker og sakene er vinklet ut i fra hva og hvordan jeg forstår tingene.

 

Denne artikkelen er skrevet vel sent natten, men jeg måtte skrive artikkelen, mens jeg har motivasjon til det. Jeg så et TV-program om en økonom ved navn Martin Armstrong. Dette er visst en person som er omstridt i den økonomiske verden. Han begynte tidlig å interessere seg for penger. Han samlet på mynter og frimerker. Han sluttet på skolen etter de obligatoriske årene og begynte å jobbe. Vendepunktet til Martin Armstrong kom da han via jobben kom over en datamaskin som dekket et helt rom. Dette gjorde at han fikk en aha-opplevelse. Han fikk for seg at han skulle finne ut av og skrive ned hele verdenshistorien, økonomisk, militært og de viktigste begivenhetene ellers. Han laget en formel ved hjelp av den matematiske formelen for “Pi” og noen andre greier, og plutselig kunne han lese historiske begivenheter ved hjelp av denne formelen eller lignelsen han hadde funnet.

 


 

Det ble selvsagt mye styr ut av dette, men han fikk forbausende mange treff på spådommene sine, og han mente at man kunne lese framtiden ved hjelp av fortid og historiske feilgrep. Han mente at fordi vi mennesker er så opptatt av kortsiktig gevinst og belønninger, er vi dømt til å gjenta våre tidligere feiltrinn. At fordi vi mennesker generelt er så dumme, så vil vi oppleve alle tidligere feil og katastrofer om igjen med jevne mellomrom.

 

 

Han fant ut ved hjelp av denne dataformelen, at økonomiske hendelser gjentar seg selv med ca 8,6 års mellomrom. Jeg vet ikke selv hva jeg skal tro om dette, men synes konseptet virker interessant. Jeg tror ikke at man blint kan stole på noen formel, og satse sparepengene sine på slikt, men at man kan følge med i verdensbildet ut ifra forhistorien virker som en interessant tanke.

 

Han heter altså Martin Armstrong, og er å finne som en verdens-økonom og en som forutser forskjellige verdensbegivenheter. Tar også med et sitat fra han: “Det er bare tre dører inn til framtiden – misligholdelse, inflasjon eller restrukturering.” Ikke veldig spennende, men tror det kan ligge en del global økonomisk forståelse i dette sitatet. Han mener også at når en nasjon må begynne å låne penger, da er noe veldig galt, og et virkelig tegn til dårlige tider. Nasjoner som låner penger har svært sjelden noen planer for å betale disse lånene tilbake.

 

 

Er dette er mann du kommer til å sjekke ut mer om? 

 

Her finner du bloggen hans: https://www.armstrongeconomics.com/blog/

3 kommentarer
    1. Som du sier: Kanskje litt for enkelt. Men samtidig, dødelig sant. Historien gjentar seg. Hele tiden. Veldig mye sannhet i dette. Men at det skal gå nøyaktig 8,6 år hver gang, det blir kanskje litt drøyt. Så enkelt er det ikke.

    2. tanketromling: Det har du nok helt rett i. Men eg tenker at det er viktig å ikkje blindt følge strømmen. Et godt sitat sier: “Flertallet har ALLTID feil.” Eg synes det er så bra. Eg følger ikkje strømmen, og er så absolutt ikkje som alle andre. Det er viktig å være seg selv, finne ut av tingene selv, heller enn å se ka alle andre sier og mener. Det er du sikkert enig i?

    3. Jepp. Fantastisk ordtak: Flertallet har ALLTID feil.
      Jeg bruker det egentlig selv. For hvis jeg merker at mange er enig med meg, blir jeg mistenksom. Da tror jeg at jeg har misforstått noe.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg