ER DU KLAR OVER DINE DAGLIGE VANER?

I det siste har jeg forstått at noe av det viktigste i livet, er å skape gode faste rutiner. Det er hva du gjør hver eneste dag, som skaper resultatene i livet. Og jeg for min del, har helt glemt ut hvordan det er å skrive blogg-innlegg. Dette har jeg tenkt å gjør noe med. Og begynner med dette nå ikveld. Jeg kan ikke love at hver artikkel blir super-fantastisk. Men det er med skriving, som med alt annet. Du må trene for å bli bedre. Og det er det jeg gjør med denne bloggen. Å trene på å skrive.

 

LAG DEG GODE RUTINER PÅ DET SOM ER VIKTIG I LIVET

Det aller meste vi gjør hver eneste dag, gjør vi av gammel vane. Vi står opp på samme måte stort sett hver dag (i alle fall ukedager). Vi gjør de samme rutinene hver morgen. Vi reiser til jobb/skole på samme måte, spiser det samme til frokost (jeg har til vane å skippe denne), lunsj, middag og kvelds. Leser de samme nettsidene hver dag, ser de samme programmene på TV, gjør de samme aktivitetene når vi kommer hjem. Og til slutt legger vi oss til samme tid, og på samme måte. Nok en vanlig dag, nesten helt uten uvanlige handlinger og tanker.

 

Men spørsmålet du bør stille deg er: Fører mine daglige vaner meg til framgang og suksess eller til et liv jeg ikke ønsker? Er mine rutiner positive eller negative?

 


 

Jeg ønsker å gjøre skrivingen min om til en vane. At jeg kan skrive ned teorier og poenger etter hvert som jeg kommer over dem. Det er altså ikke sikkert at jeg skriver hver dag, fordi jeg må ha noe fornuftig å skrive om, før det er noen poeng å skrive det ned. Men jeg ergrer meg over at jeg har hatt utrolig mange gode poenger, som jeg nå har glemt, fordi jeg ikke skrev dem ned da jeg oppdaget dem.

 

Har du noen handlinger du skulle ønske var en del av vanene dine?

 

#vaner #rutiner #personligutvikling #selvutvikling #suksess #tålmodighet

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg