FØLGER DU i DE SUKSESSFULLES FOTSPOR?

Nå sitter jeg foran tastaturet og har egentlig ikke noe å skrive om. Men på grunn av at jeg har lovet meg selv at jeg skal skrive tre innlegg i uken, og at disse tre artiklene skal komme ut mandag, onsdag og fredag, har jeg faktisk ikke noe valg. Dette er en av de viktigste årsakene til at noen mennesker blir suksessfulle og andre ikke blir det. Nå har ikke jeg sagt at jeg er suksessfull eller at jeg noen gang kommer til å bli det, men for å øke sannsynligheten er det en fordel å følge i de suksessfulles fotspor, og ikke prøve å finne opp hjulet på nytt.

 

 

De fleste mennesker starter på aktiviteter – holder på en liten stund, men så går de lei og slutter. Dette er en vanlig suksessfelle å gå i. Du starter fordi du er motivert. Men så holder ikke motivasjonen seg stabil og du slutter når motivasjonen er borte. Et sitat sier: “Du blir ikke motivert TIL å gjøre noe. Du blir motivert AV å gjøre noe.” Så motivasjonen kommer sjelden før handlingen. Du må handle før du opplever å være motivert.

 

Men det er jo utrolig irriterende at det skal være slik. Det er jo helt motsatt av hvordan det burde være. Og det gjør oppgavene så mye vanskeligere. Hvorfor er det slik at du først må rydde og vaske huset, og så dukker motivasjonen opp når du er ferdig? HALLO? Hvor er logikken? Hvorfor i alle fall ikke få litt motivasjon før du starter? Det skal jo ikke være enkelt. Hadde det vært lett – hadde jo alle gjort det. Og alle hadde kjørt rundt i sin egen Ferrari og Porsche, og hvordan hadde det da gått med Ford og Nissan. (Ikke snakk stygt om Ford! Jeg kjører jo selv rundt i en Ford Focus.)

 

For en del måneder siden så jeg på en YouTube video laget av en ganske suksessfull blogger fra amerika. Han fortalte om sin egen blogg-karriere og fortalte om den spinkle begynnelsen sin. De første 2 årene hadde han bare noen få hundre leser i måneden. Da begynner jeg å sette dette inn i min situasjon. Dersom han hadde problemer i starten, men fant seg en oppskrift som gjorde han suksessfull, da kan vel jeg også prøve på den. Han fortalte at det som gjorde at bloggen hans begynte å øke i antall lesere, var at han begynte å blogge til faste tider. Han begynte å blogge tre ganger i uken – mandag, onsdag og fredag. 

 

Tidligere når bloggen hans ikke ble lest, gjorde han den samme feilen som så mange andre gjør. De blogger når det passer dem. Så en uke blogger du hver dag, kanskje til og med to-tre innlegg noen av dagene, men så har du ingen blogging uken etter. Da er det jo utrolig vanskelig for leserne dine å vite når de kan forvente et nytt innlegg. Du får ikke mange faste lesere når de ikke forstår seg på blogg-tidspunktene dine.

 

Ikke at det å følge en persons suksessoppskrift garanterer noen form for suksess, men dersom du følger gode råd lenge nok, vil de sannsynligvis gi noen form for belønning.

 

 

I følge Tony Robbins er dette den ultimate suksessformel: “Gjør noe du har lidenskap for – Ta “massive action” – Finn ut om det funker eller ikke – Forandre på det som ikke fungerer – Ta “massive action” igjen – Finn ut hva som fungerer og hva som ikke fungerer – Forandre på det som ikke fungerer – Og at “massive action” – OSV.” Helt til du oppnår suksess. Men ikke vent på motivasjonen. Fordi den kommer ikke før etter at du har tatt “massive action.”

 

Ha en strålende onsdag 🙂

 

Følg “personligutvikling.blogg.no” på Facebook

#suksessformel #blogg #mandag #onsdag #fredag #tonyrobbins #motivasjon

4 kommentarer
    1. Veldig sant:)) Det er så lett å gi opp rett før…. Mange av dagens grundere som har fått det til – er at de ikke har gitt opp….. Igjen bra og tankevekkende innlegg. Ønsker deg en flott onsdag….

    2. stavangerinmyheart: ja, det er viktig å holde ut lenge nok til at suksessen kan finne deg. Du har jo også den berømte 10 000 timers regelen. At du må trene 10 000 timer før du er så god at du kan leve av det. Så mengde er viktig.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg