Jeg har skrevet bok

Sitter foran PCen og jobber med prosjektene mine, men hva skal jeg skrive om? Dette var problemet mitt idag. Men da dukket jo tanken opp om at jeg kan skrive litt om boken min. Jeg har det siste året brukt mye tid på å skrive en e-bok. Den har jeg kalt: “En Lagerarbeiders Tolkning av Hjernen og Psykologi”.

 

Dette er en samling av det mest betydningsfulle jeg har fått ut av å lese og studere selvutvikling og psykologi de siste 10 årene. Jeg tenkte at det kunne være smart å skrive ut det jeg hadde liggende i hodet mitt, og ned i “papirform”. Så da satte jeg meg ned og laget en innholdsliste over hva jeg ønsket å ha med i boken, for deretter å fordele det utover i kapitler, slik at den ble fornuftig inndelt.

 

Sånn ser boken min ut i papirform. Forstår hvorfor de binder dem sammen 🤣.

 

Det var krevende å skrive den, fordi sånne psykologi-ting er vanskelig og innviklet å få noenlunde riktig, så det ble jobbing mer på tvang enn av motivasjon. Jeg brukte kortisol som drivkraft mer enn dopamin. Men det fungerer det også, selv om dopamin ville gjort reisen mer behagelig og selvgående.

 

Men det var ikke helt slik boken startet. Jeg satte i begynnelsen av september og tenke at jeg burde lage et jule-prosjekt. Og det var da jeg kom på at jeg kunne jo skrive et eller annet om selvutvikling eller psykologi hver dag i 15 minutter, og sette det sammen til en e-bok som jeg da kunne gi ut gratis på julaften. Det hørtes ut som en kjempeide, og jeg satte igang.

 

Men etter noen uker, ble ideen om å heller skrive boken min mer helhetlig et faktum. At jeg heller skulle forsøke samle sammen det jeg har jobbet med de siste 5-10 årene til en bok, slik at jeg hadde noe jeg kunne bruke for framtiden. Så dermed døde julebok-prosjektet mitt ut, og en e-bok, nå uten en tidsfrist ble mitt nye fokus og mål.

 

Men jeg er nå svært fornøyd med at jeg bestemte meg for det siste, fordi jeg er fornøyd med boken min slik den ble. Nå har jeg et virkelig produkt å komme med, selv om jeg pleier å gi den ut gratis.

 

 

Her er en liten oversikt over hva som står i den:

DEL 1: DYREHJERNEN

  • Kap 1 – Dyrehjernen er drivkraften vår
  • Kap 2 – Dyrehjernens Forsvars-system
  • Kap 3 – Dyrehjernens Angreps-system

DEL 2: FØLELSER

  • Kap 4 – Hjernens Kjemikalier
  • Kap 5 – Et steg videre
  • Kap 6 – Kortisol skaper stress og negative følelser
  • Kap 7 – Sosiale Ferdigheter
  • Kap 8 – Teorien om Følelsene

DEL 3: FLYT

  • Kap 9 – Hjernebølger
  • Kap 10 – Flytsonen

DEL 4: PERSONLIG UTVIKLING

  • Kap 11 – Læring og Hukommelse
  • Kap 12 – Mål og Måloppnåelse
  • Kap 13 – Selvutvikling
  • Kap 14 – Noen Mentale Hjerne-triks

 

Siden det ser ut som at du har lest hele innlegget mitt, synes jeg du fortjener en belønning. Hvis du skrive ned email-adressen din her i kommentarfeltet eller i DM til meg på Instagram under @hjernesmart, får du e-boken min gratis av meg.

 

Følg meg gjerne på Instagram eller Facebook, under navnet @Hjernesmart

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg