SOSIAL DYNAMIKK 7 (“State”)

«State» er et fancy ord for selvtillit. State er din følelsesmessige tilstand, som ser på din nåværende situasjon, om du har eller ikke har verdi, og gir tilgang til den personligheten som ditt sinn mener vil fungere best i din nåværende situasjon.

 

Når du har de gode følelsene, kan du gå opp til en kvinne og tenke: «Jeg er kilden til de gode følelsene. Det er jeg som tilbyr verdien i denne situasjonen.» Og over dette ligger en følelse av total overflod, og at ingenting kan gå galt.

 

IN STATE

Du har gode følelser. Og du bryr deg ikke om hvordan andre reagerer på deg.

Når du er «in state». Har du full tilgang til dine sterkeste og beste sider av din personlighet. «The Cool-guy personligheten.» Du har tilgang til ditt beste selv. Du føler ikke at du trenger noe som helst fra andre.

 

NOT IN STATE

Du har ikke gode følelser, og du er forvirret over deg selv. Og du bryr deg.

Når du ikke er «in state», tenker du at situasjonen ikke er god nok slik den er. Du tenker: «Skal de andre menneskene like meg må eg begynne å føle meg bra.»

 

Har du opplevd at du har to forskjellige verdier i forskjellige sammenhenger?

Eks: Du er en 5`er på totempålen i en sammensetting og en 9`er i en annen setting. Kan virke utrolig frustrerende.

Hva skjer med deg da? I noen sammenhenger kunne jeg være avslappet og sjarmerende, men rundt andre mennesker går radarsystemet mitt amokk.

 

Jeg prøver alltid å få andre mennesker til å føle seg komfortable rundt meg.

Skal du bli en person som kan få andre mennesker til å slappe av, er du nødt å bli en slik person selv først.

 

Dette er en del av et større prosjekt som eg legger ut under SOSIAL DYNAMIKK på denne bloggen. Les gjerne også de andre artiklene.

Prosjektet er laget fra Tyler Durdens “The Blue Print”.

4 kommentarer
    1. Hei! Jeg liker det du skriver om her! Er det noen måte jeg kan skrive til deg privat? Jeg har en forespørsel. Eventuelt kan du bare skrive til min mail, så har jeg mailen din, hvis du ikke vil offentliggjøre den her.
      Mvh
      Morten

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg