DERFOR OPPLEVER DU IKKE SUKSESS I LIVET DITT

 

Hjernen vår består av 2 deler. En bevisst del (som du styrer selv), og en underbevisst del, som du ikke styrer selv. 90 % av alt du gjør i løpet av en dag styres av underbevisstheten din. Den vil enten passe på, og sørge for at du opplever suksess, eller den vil sørge for at du styrer mot nederlag i det meste av det du driver på med. Du og andre mennesker har programmert den gjennom hele livet ditt til enten å hjelpe deg, eller å sørge for at du ikke lykkes med ting du holder på med.

 

Dersom du tenker gjennom at du og dine aktive tanker bare styrer 10% av alt du gjør og oppnår i livet ditt, mens en annen kraft styrer 90% av livet ditt, synes du dette er betryggende å vite. De fleste synes ikke det er verdt bryet med å prøve å forstå hjernen sin, men forventer likevel både rikdom, lykke og suksess. Det finnes mange som oppnår dette selv om de ikke vet noe som helst om hjernen sin, men det er ikke noe å anbefale.

 

Det blir litt som å ha vunnet en splitter ny Ferrari til 2 millioner kroner, for så å irritere og klage over at du ikke får til å kjøre den. “Jeg er så irritert. Når jeg setter meg inn i bilen min og starter den – så vil den ikke gjøre det jeg ber den om.” “Jammen, har du lært deg å kjøre den da?” “HVA?? Må jeg liksom lære meg å kjøre bil også nå? Det får da være måte på. Bilen har med å oppføre seg sånn jeg sier den skal. Jeg orker da ikke å lære meg å kjøre bil. Bilen skal virke av seg selv.”

 

Sånn er det mange behandler hjernen sin også. De forventer at den skal fungere akkurat sånn som de mener den skal. Og den skal hjelpe dem til suksess, rikdom og lykke. Det er hjernen din som styrer alt du gjør og som styrer alle kroppsdelene dine. Forskjellen på å ha en hjerne du forstår og en hjerne du ikke forstår – er som forskjellen mellom en dataekspert og en som ikke forstår hvordan man bruker PC`en. Dessverre ser det ikke ut som at skolene har tenkt å lære oss å behandle denne superintelligente datamaskinen som vi alle har fått utdelt, så det blir opp til hver enkelt å lære seg å håndtere den. Men det er dette som er det aller viktigste kunnskapen og få – og dessverre læres ikke sånt på skolene. Men det er viktigere enn alt annet som læres på skolen. 

 

Er du interessert i kunnskap om hjernen din?

2 kommentarer
    1. JA 🙂 jeg har lært en del om dette da jeg nå forsøker å slutte å røyke. Den underbeviste hjernedelen styrer alle mine vaner, å jeg må nå bevist prøve å omprogramere hjernen til å slutte å tro at jeg behøver røyk. får ikke helt til, men jeg jobber og forsker på det, å sovner til røykeslutt meditasjon hver kveld 🙂 det hadde vært intressant å lære mere om hjernen og hvordan vi kan skru den i en mere positiv retning for alle ting i livet.

    2. senjamamma: Håper du klarer å slutte. Vil absolutt anbefale deg å studere dette med hjernen din endel mer ja. Fordelene du kan oppnå er store. Ikkje bare når det gjelder å slutte med røyken, men også alle andre delene av livet samtidig. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg