DETTE SPØRSMÅLET FORANDRER LIVET DITT

“HVA ER INTENSJONEN DIN?”

 

Hver gang du skal gjøre noe – uansett hva det er – spør deg selv dette spørsmålet: “Hva er intensjonen min nå?”

 

Skal ta et par eksempler:

Du skal ringe en salgs-samtale: “Hva er intensjonen min?” Ringer jeg fordi jeg må? Ringer jeg for å si hallo? Ringer jeg bare for å ringe? Eller ringer jeg for å få et salg? (Det er alfa og omega å vite hva en vil). Vet du hva og hvorfor du gjør noe, eller bare ringer du for å ringe?

Dersom du er på ***balltrening: “Hva er intensjonen min?” Er jeg her fordi jeg ønsker å slå i hjel litt tid? Er du her for å utvikle deg? Og en liten ekstra vri: `Er du her for at DU skal skinne?``eller ønsker du å hjelpe laget?` Det siste er nemlig det som kan gjøre at du spiller uten press og kan gå ut og gjøre ditt aller beste. Dersom du tenker at du skal ut å tjene de andre på laget, da vil du spille uten press. Og vet du, først da kan du skinne.

 

Det er dette som bestemmer hvordan dine relasjoner er til andre mennesker er også. Du må vite hva du er ute etter, dersom du ønsker et positivt resultat. Dersom du ikke har en klar formening om hva du er ute etter, vil du være i en følelsesmessig berg og dalbane, og lurer på hva alle andre tenker om deg. Når du vet nøyaktig hva du er ute etter, vil hjernen din lete etter svarene du ønsker å finne. Så når du vet hva du er ute etter, vil du ikke bry deg om hva andre måtte tenke om deg. 

 

  • Hva er intensjonen din for denne dagen?
  • Hva er intensjonen din med studiene dine?
  • Hva er intensjonen din med jobben du gjør?
  • Hva er intensjonen din med at du gikk inn å leste dette innlegget?
  • Hva er intensjonen din for resten av dette året?

 

Vet du ikke? Isåfall vet du hvorfor du ikke får det resultatene du ønsker deg.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg