DU BESTEMMER LIVET DITT SELV

Som oftest bestemer vi utfallet eller resultatet av oppgaven vi gjør allerede før vi begynner på den. Vi bestemmer oss for om vi skal gå “all in”, og yte maks eller om vi nøyer oss med et dårligere forsøk, der vi er fornøyd med et halvferdig resultat. Vi bestemmer bevisst eller underbevisst om vi skal gjøre noe 100%, eller om vi egentlig bare er ute etter å «prøve», slik at vi kan finne på en «god» unnskyldning på hvorfor vi ikke får dette til, eller hvorfor akkurat du ikke er god nok.

 

Vi mennesker er verdensmestere i å lage unnskyldninger på hvorfor vi ikke får ting til. Vi bruker mye av fokuset vårt og energien vår, (som vi heller burde lagt inn i oppgaven), på å finne opp unnskyldninger, slik at vi kan gå med hevet hode selv etter at vi rotet til sluttresultatene.

 

Og dette er egentlig hovedgrunnen til at vi ikke opplever mer suksess i livene våre.

 

 

Jeg selv oppdaget dette for noen uker siden, da jeg av sjefen min fikk en stor, men konkret oppgave jeg burde gjøre i løpet av juli måned. Jeg var på vei til jobb, da det gikk opp for meg at akkurat her jeg gikk – på vei til jobb, styrer hele oppdraget og resultatet jeg kommer til å vise sjefen min, når han kommer igjen fra ferie. Jeg bestemte altså sluttresultatet mitt allerede før jeg hadde begynt. Jeg ble med en gang trygg og sikkser på meg selv, og jeg bestemte meg for å bli ferdig med oppgaven, koste hva det koste ville. Og to uker senere er jeg i rute. Det hadde jeg ikke vært om jeg ikke bestemte meg for å gjøre en sykt bra innsats, og selv beslutte å bli ferdig i tide, altså for 2 uker siden. Det vanskeligste i livene våre er å bestemme seg for å gjøre noe. Etter at du har bestemt deg, er det bare å følge opp. Og vips, du presterer bedre enn du tidligere trodde var mulig. 

 

#bestemme #utfallet #selv #unnskyldning #sluttresultatet

4 kommentarer
    1. Veldig sant og viktig det du skriver <3 Det hjelper å bestemme seg for at en har klart målet sitt på forhånd, veldig godt tips som jeg skal ta med meg videre, takk <3 Hadde blitt kjempe glad hvis du hadde kommentert tilbake på bloggen min 🙂 Ha en fin søndag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg