3 SMÅ TING FOR SUKSESS

I min artikkelserie “50 ord om dagen”, ønsker jeg å formidle de tre viktigste tingene du trenger for å oppnå mer suksess i hverdagen.

 

  1. Lag deg er hovedmål for livet ditt. Du må vite hva du ønsker å oppnå i hverdagen. Hvorfor står du opp om morgenen? Du må finne noe som er viktigere enn deg selv å jobbe mot. Det er dette alle de største personene i historien har gjort. De fant ut hva som er verdt å kjempe for. Uten at dette punktet er besvart, vil livet ditt ofte virke meningsløst. Dessverre er det et fåtall av oss mennesker som kan besvare dette spørsmålet. Når du har funnet ditt kall i livet, vil du oppleve motivasjon du ikke visste at du hadde. 
  2. Sett deg høyere standard. Ikke aksepter snarveier og lette løsninger. Forvent bare det beste av deg selv, når du utfører noe. Det er du selv som bestemmer hva som er akseptabelt og ikke i livet ditt. Ingen andre forventer virkelig topp prestasjoner av deg. 
  3. Gjør alt i livet ditt ut fra et langsiktig perspektiv. Det er dette som skiller suksessfulle mennesker fra den store mengden. Det er ingenting stort og flott som skapes over natten. Dette er også grunnen til at du kan tro på egen suksess, selv om du ikke har opplevd det enda. Det er nemlig hardt arbeid over tid som skiller klinten fra hveten. “Folk flest overvurderer hva de kan utrette på et år, men undervurderer hva de kan få utrettet på ti år.”

 

 

 

#Suksess #Standard #Langsiktig #Perspektiv

6 kommentarer
    1. Tja, dette høres ut som sånt jeg leste i han der Bertrands-trener boka. Og jeg er litt enig, samtidig som jeg ikke er det. Man bør heller ikke sette for høye forventninger for seg selv, for det har jeg selv kjent på kroppen i det siste, og det er ikke gøy når det leder deg inn i en depresjon.
      Snarveier og lette løsninger syns jeg er bare bra, ofte i hvertfall. Man trenger ikke alltid gjøre ting på den “riktige” og vanskeligste måten.
      Men joda, man kan ikke gå rundt å vente på at livet skal skje. Det må gjøres, hver dag.

    2. Linn Jeanette: Men takk for komplimentet. Liker Erik Bertrand. Når det gjelder å sette høye forventninger til seg selv, kan det nok være både og. Det er bedre å få noe gjort, enn å slite med å begynne fordi du er nødt å gjøre det 100%.
      Men eg har veldig troen på å sette høye mål for livet sitt, slik at du er nødt å jobbe regelmessig og sette deg delmål for å oppnå ting. De aller mest suksessfulle personene eg kjenner, ble det på grunn av at de visste ka de ville i livet sitt.
      Dersom du ikkje vet ka du vil med livet ditt, vil du sannsynligvis ikkje oppnå stort.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg