HA EN KLAR PLAN FOR DAGEN

Mange mener at livet er noe som skjer mot dem. Og det kan ofte virke sånn. Men saken er at dersom du setter en agenda for dagen allerede før den begynner, er du mer istand til å styre hva som skjer med deg og hva du skal fokusere på fra dag til dag. Da går du på jobb eller skole, med konkrete ting du må ta tak i, og der du har en formening om hvilke resultater du ønsker å få ut av hver oppgave du gjør.

 

Nå vil du ha klare indre tanker, bilder eller “filmklipp” i underbevisstheten din om hva du ønsker å få ut av dagen, og hva du forventer å oppnå av resultater. Når du har en plan for dagen din, vil du ha en tendens til å oppsøke disse oppgavene så snart det lar seg gjøre, (det vil oppleves som at du trekkes mot dem) og du har laget deg en forventning i underbevisstheten din, om dine forventede resultater fra oppgavene du utfører. Det vil føles som at du lever mer målrettet, og er mer strukturert enn dersom du ikke lager deg slike dagsplaner. Nå vil du ha en tendens til å leve hver dag ut i fra dine forutsetninger, istedenfor å leve etter andres planer og ideer for deg. 

 

Du kan bli en som styrer hverdagen din, istedenfor å gå rundt å gjøre det alle andre bestemmer at du skal gjøre. Men det begynner med at du bestemmer deg for å leve på denne måten. Og selv om det er enkelt og logisk å leve slik, lever over 90% av befolkningen ikke på denne måten. Fordi de forstår den ikke. De mener fortsatt at livet og verden er urettferdig, og at de ikke kan gjøre noe med dette.

 

Gjør du?

 

4 kommentarer
    1. Digger denne bloggen, får alltid mye inspirasjon! Du burde få mer trafikk til bloggen din, for den er virkelig bra. Jeg anbefalte den til en psykolog til og med, så den kan brukes av folk som sliter litt ekstra 🙂
      Men over til meg. Jeg har lært at gresset ikke nødvendigvis er grønnere på den andre siden og setter pris på det jeg har, den jeg er og hva jeg er i stand til å gjøre. Har ganske bra livsglede for tiden, har funnet en slags balanse og en uavhengighet som jeg trives med. Det gjelder å senke kravene til seg selv på de områdene hvor du prøver å leve opp til andres forventninger, og følge ditt eget hjerte.
      “Å nei, nå er det mandag igjen,” “gleder meg til helg!” og “alt kan ikke være morsomt” er fraser vi ofte hører. Hvorfor jobber folk med noe de gruer seg til, spør jeg da. Og hvorfor i all verden kan ikke alt være morsomt? Er ikke hverdagen morsom, eller iallefall noe man trives med å gjøre, burde man revurdere sin posisjon her i livet. For jo, livet kan faktisk være morsomt! Hvis man ser på hverdagen some et ork og hele tiden går og venter på noe bedre så blir man jo aldri lykkelig! Jeg tror det er viktig å innse at man har seg selv, og at ut ifra det så kan man ha ganske mye glede og oppnå mye uansett hvor man er.

    2. Charlotte: Hei. Bra du liker bloggen min, og fantastisk at tipset en psykolog om den. Eg som ikkje har fullført videregående engang. hehe.. Eg strøk i tysk, og fullførte aldri videregående. Begynte i stede å jobbe. Fikk meg fast jobb, tok opp lån og sånn. Men utrolig gøy å få slik tilbakemeldinger. Eg håper det går bra med deg. Og er veldig glad om du blir fast leser her. Skal jobbe med å få denne bloggen mest mulig seriøs og kunnskapsrik. Eg henter kunnskapen min fra fantastiske bøker og lydbøker eg kjøper til iphonen min.

      Gresset er ikkje alltid grønnere på den andre siden. Og dersom du ønsker at gresset skal bli grønt og fint på din side av veien, er det bare å utvikle gode vaner og lage seg mottoet: “Jeg skal være litt mer kunnskapsrik idag, enn jeg var i går.” og så lever du etter det mottoet. Og begynn å lese eller høre på personlig utvikling hver dag. Det er mitt stalltips til et liv som du kan glede deg over – også på lang sikt. Tenk langsiktig, med alt du tar deg fore i livet.

    3. Livet er mer enn videregående skole, spør du meg. Jeg fikk 3 i tysk og 2 i matte, mine verste fag. Matematikklæreren fikk meg til å føle meg dum, og det var ingen tvil om at hun hadde gitt meg opp på slutten av året. Vi har alle forskjellige arenaer hvor vi er gode, og det holder faktisk i lange baner 🙂 Jeg mener at så lenge man trives med det man gjør, så trenger man ikke å være så besett flink heller. Livet må nytes og. Brenner man for noe, så finner man en vei 🙂
      Jeg følger bloggen din!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg