DU ER GOD NOK SOM DU ER

For å oppnå de virkelig gode resultatene og framgangen du ønsker deg i livet, er det faktisk nødvendig at du lærer å elske deg selv. Du må være din egen bestevenn. Om ikke du selv klarer å like deg, for den du er – hvorfor skulle noen andre gjøre det? Du må like deg akkurat slik du er, og for den du er. Det gjelder absolutt hele deg. Du må se på deg selv som god nok for enhver anledning. Utseende ditt, personligheten din, verdiene dine og generelt sett livet ditt. Du må se på deg selv som god nok til å fortjene drømmelivet ditt, og du må kunne være midtpunktet i alle og enhver anledning. Dersom du ikke føler deg slik på det nåværende tidspunkt. Hva er da årsaken, og hva kan du gjøre for å bedre denne?

 

Fordi hvis du ikke tenker på deg selv som en suksess og som god nok for det du virkelig ønsker deg, er det noe i livet ditt som stjeler ditt humør og din energi. Da vil du ofte bruke mye av tiden din til å tenke på det du synes ikke er bra. Du vil fokusere på dette, og det vises på deg. Og dette vil ha en tendens til å begrense hva du kommer til å gjøre og tro på i livet. Hvis du vet om noe som ikke er helt bra i livet ditt, er det viktig at du tar tak i dette nå. Det kan være at du er nødt å akseptere ting i livet ditt som du ikke kan forandre, eller så må du sørge for å legge en plan for hva og hvordan du forandrer deg. For å oppnå suksess i livet må du være deg selv og du må være ekte. 

 

Når du er 100% deg selv og fornøyd med den du er, uten at du merker noen energilekkasjer vil du merke at humøret stiger, du blir mindre frustrert og framgang i livet vil komme av seg selv. Det er ofte dette som er hinderet for å lykke. Lykke er å kunne være seg selv tvers igjennom og være glad for at du er den du er.

 

Har du en energilekkasje i livet ditt?

 

11 kommentarer
    1. Godt skrevet, jeg kjenner meg igjen i dette. Jeg har heldigvis begynt å gi mer faen i ting jeg vet ikke er verdt å bruke energi på, og jeg lar heller ikke andres dårlige humør gå innpå meg. Hvorfor være trist når du kan være glad? Haha. Det fungerer faktisk å tenke sånn. Livet er jo faktisk enkelt, hvis man bare ser det enkelt.
      Samtidig kan det være ganske hardt å akseptere seg selv. Personlig har jeg ikke noe å klage på (det er jeg evig takknemlig for) men så finnes det jo de som faktisk er stygge utseendemessig, eventuelt har sykdom eller mangler kroppsdeler eller evner. Disse synes jeg skikkelig synd på, og hadde jeg vært en av disse tror jeg at jeg ville ha slitt betraktelig med å akseptere meg selv. Da ville det nok ikke hjulpet å lese om hvor viktig det er å elske seg selv, altså.. All respekt til de som faktisk greier det!

    2. Dette er SÅ utrolig viktig! Man må elske seg selv før man kan elske andre. Det er viktig at man fokuserer på det som betyr noe for en selv i hverdagen. Det er også viktig å gjøre noe som kan gi deg energi og glede. Gjøre ting man liker, for da får man den gode følelsen og mer energi. Man må bare se seg selv i speilet å fortelle til seg selv at “Jeg er BRA nok. Akkurat slik som jeg er”

    3. Charlotte: Akkurat dette med å elske seg selv er noe som er vanskelig å få til. Det er vanskelig å se seg selv som en 10`er, og da går det ut over ka man synes man fortjener. Dersom du synes du er en 7 eller mindre, da vil du ha problemer med å ta inn over deg at du fortjener noen du ser på som 9 eller 10. Og dette vil ha en tendens til å begrense kordan du oppfører deg iforhold til denne personen, og ved spesielle anledninger. Men det er utrolig viktig å jobbe med dette.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg