ENDA EN SUPER DAG

Om du lever i en positiv eller negativ spiral er egentlig helt opp til deg. Og det fine er at du kan gjøre noe med det.

 

Det er helt opp til deg hva du ønsker å finne. Du kan se og grave etter negative ting i livet ditt, eller du kan være takknemlig og glad for alt det positive i livet ditt.

 

Hvis du ser etter negative ting. Da kan du lete etter alt som ikke er perfekt. Du kan klage og syte over at Norge ikke lenger ligger på topp over hvilke land som er best å bo i. Du kan lete etter og oppdage noe som er litt ødelagt, andre sitt manglende humør, eller at den nye sjefen din ønsker å innføre forandringer som du er uenig i. Alt var jo så mye bedre før. Og så må du passe på at andre får høre dette fra deg. Det er jo ikke sikkert at de klarer å finne ut av disse tingene på egen hånd.

 

Eller du kan fokusere på alt som er positivt. Tenk det, “jeg er født i Norge og har norsk statsborgerskap. Hva er oddsen for det?” Jeg er utrolig heldig. Jeg våknet i min egen seng, under mitt eget tak. Og kaffen er snart klar. Tenk så fantastisk. Vi lever i et fritt land og kan gjøre akkurat som vi vil. Og jeg har til og med en jobb å gå til. Ikke alle som har det. Jeg er frisk og kan gå på mine egne bein, og armene mine fungere som de skal. Jeg kan lese og skrive. Har altså uendelig med muligheter. Går det an å være noe annet enn super gald og takknemlig når du våkner opp til noe sånt?

 

Dagen blir hva du gjør den til. Og husk å smile til alle du møter. 

 

Ha en strålende dag 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg