HVA ER DET EGENTLIG DU DRIVER MED?

Du sier at du ønsker å leve av hobbyen din. Du ønsker å bli virkelig stor. Du skal bli best. Men reflekterer drømmen, ønsket og innsatsen din, den virkelige innsatsen som kreves? Tenk dette hver dag, når du holder på å miste motivasjonen din: “Legger jeg ned en arbeidsinnsats som ligner på en fulltidsjobb eller holder jeg på med en hobby?” For husk at vi lever i et kapitalistisk samfunn. Du trenger et visst antall kroner i kassen, hver måned, for å kunne leve av noe. Det hjelper ikke med halv innsats, noen få kroner i kassen, og et ønske fra din side å kunne leve av det.

 

De færreste mennesker kan leve ut av drømmen sin. Vi snakker ikke mange prosentene. Jeg vet ikke hvor mange, men sannsynligvis mindre enn 5 prosent. Det vil altså si at du er nødt å være bedre enn 95 % av befolkningen. Altså du må være mer seriøs i forhold til livet, enn 95 % av den norske befolkningen. Du må være den mest seriøse og oppegående personen som gikk i klassen din. Du må være den beste ut av 20, dersom du tok et tilfeldige utvalg av mennesker. Er du det? Eller holder du bare på med en hobby? Ser du sort sett på de fleste populære TV-serier som går? Ser du mye film? Eller bruker du tiden på å forbedre framtidsutsiktene dine?

 

Hvor mange timer jobber du rettet mot framtiden og drømmen din i uken?

 

 

19 kommentarer
    1. Må virkelig si at du skriver veldig bra, og ikke minst viktige temaer i livet. Imponert. Dette må være den beste og mest interessante bloggen jeg har lest så langt. Kloke gode fakta , her kan nok mange lære mye. Leste flere av dine innlegg inatt og skal gå gjennom flere når jeg får tid og ro. Personlig utvikling burde være 1 prioritet,ikke for å bli rik og vellykket, men for å komme dit man ønsker å være.I mange år har jeg ikke hatt tid til å prioritere meg selv og min utvikling grunnet barn og min jobb som består i å hjelpe andre. Men nå er det min tur. Tusen takk for alt du deler. Mye kunnskap til ettertanke 🙂

    2. nettasverden: Hei Henriette! Dette er gode ord å få. Det er alltid fint å få bekreftelser på at det man driver med blir sett. Sånn er vi mennesker. Vi ønsker å bli sett og ansett som betydningsfull. Slik er også eg. hehe.. Fint å høre at du har lyst å begynne å lese og studere slike ting som dette her. Det er jo bra for deg som forelder å ha høy selvtillit og å ha en klar plan for livet ditt. Det skaper trygge omgivelser for resten av familien også. Ønsker deg en aldeles glimrende uke. Og håper vi skrives igjen. MVH Johannes 🙂

    3. Er ikke meningen å lage sur stemning 🙂 men bare synes det var litt ubehagelig og dårlig visst det var spesielt rettet mot meg. Har en blogg som jeg jobber hardt for daglig her. Og bruker flere timer på det om dagen. Men ellers bra skrevet 🙂

    4. Tusen takk for det 🙂 Ønsker deg også en kjempe flott uke. Ja vi kommer helt sikkert til å skrives mer. Jeg har heldigvis veldig god selvtillit og jeg har jo også erfart flere ganger at hvis man setter seg ett mål, så kommer man stort sett dit hvis man legger energi og vilje på saken. Hvis man ikke sporenstreks oppnår målet, så lærer man av feilene underveis og jobber seg oppover. Man får til det man vil 🙂 Jeg er alenemor og har verken mann eller far jeg kan be om hjelp, men hva gjør vel det, jeg finner ut av det allikevel.:) Ett av mine mottoer i livet er fra Pippi : Det har jeg aldri gjort før, så det kan jeg sikkert 🙂 Ha en riktig god natta. 🙂

    5. http://hevhodet.blogg.no/: Eg vet det. Men det var jo også meiningen. Eg håper at så mange som mulig føler seg truffet. Det er viktig at man forstår at livet er tøft. Og eg håper flest mulig er villige til å gå i krigen mot det. Det er eneste mulighet for å oppleve et liv man kan se tilbake på med stolthet. 😉

    6. Merethe Høili Johansen: Javisst. Det er sant. Eg har hørt noen videoer av Arnold Schwarsenegger (eller noe i den dur), de siste dagene. Han var rå på akkurat å jobbe livet av seg. Anbefales å sjekke han ut på youtube. Har forresten fått med meg at bloggen din har gjort det stort i det siste. Utrolig gøy, men ikkje nødvendigvis gøy å være syk 🙁 Håper uansett at du og samboeren din har det bra…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg