Grant Cardone – Hvem tar du råd fra?

I dag starter jeg en ny kategori: “MOTIVASJONSVIDEOER”. Her poster jeg små motivasjonsvideoer som jeg synes er verdt å dele med fellesskapet her på bloggen min. Det er fredag i dag, så håper alle mine lesere får en strålende helg.

 

Dagens video: Pass på hvem du tar til deg informasjon fra. Ikke alle råd du får – er gode råd. Problemet er dessverre at det som regel er senere i livet, at man finner ut om det var et godt eller dårlig råd.

Pass på å selv velge hvem du følger. Er dette mennesker som har de samme levereglene og verdiene for livet sitt, som du har? Tenker de stort, eller tenker de smått? Er de fornøyd med det som livet gir dem, uten særlig innsats? Eller ønsker de å skape sin egen framtid, på tross av hva livet har gitt dem av problemer? Det er opp til deg å avgjøre livet ditt. Ingen andre bryr seg like mye om deg, som du gjør.

 

rVR12sKqWn8

#grantcardone #cardone #motivasjon #motivation #råd #tips #fredag #video #personligutvikling #selvutvikling #kunnskap

17 kommentarer
    1. For meg har det vært noen faglærere på universitet, særlig en i høst som har vært litt “hønemor” ovenfor meg i faglig veiledning og annen oppfølging, motivasjon, mestring og litt knytta til sosial angst som jeg ble diagnostisert med i høst

    2. ja, jeg har vel kanskje ikke blitt så mye tryggere, men litt, jeg må ha en trygghet når jeg er sammen med autoritestspersoner og når jeg skal ha muntlige presentasjoner osv.
      “Hønemor” var positivt ment ja, selv om hun er litt streng og har sagt flere ganger “jeg gjør det fordi jeg vil deg vel”. Noen ganger har det nesten vært litt ubehagelig også, men da har hun sagt at hun ser jeg er litt utilpass så har det jo gått bra likevel. Hun er jo førsteemanuensis i spesialpedagogikk og har mye kunnskap om slikt (hun underviser i dette på master i psykososiale vansker) jeg har som utfordringer og at dette ligger mye i min oppvekst knyttet til annerledeshet og lærevansker som jeg ikke har idag- så det er litt psykisk betinget, så hun ville ta på seg en mentorrolle i høst, faktisk ville hjelpe. Hun veiledet meg også i et fag jeg tok opp og jeg bestå på siste forsøk!!
      Hun har oppfordret meg til å søke denne masteren i psykolsosiale vansker og foreslo jeg burde ta kurs i coaching, det er noe jeg vurderer det er jo både spennende og nyttig 🙂

    3. Ikke alle råd fra lærere nei, men de jeg har møtt og som viser interesse for hvem jeg er osv. har gitt mange gode råd og støtte. Særlig nå før jul! Det skjedde noe i praksis som ikke skal skje nemlig. Rådene bidrar til vekst, så det er derfor jeg følger mange av de

    4. birgitteostby: Det hadde vært skøy, om du utdanner deg til noe som du i realiteten hadde problemer med tidligere. Men det er mange som gjør akkurat dette. Deres største frykt, blir til noe de virkelig brenner for å lære seg, og plutselig er det nettopp dine tidligere problemer du står og lærer andre folk.

      Har hørt om mange foredragsholdere som hadde å snakke foran klassen som sin absolutt største frykt i livet. Og coaching er et stort felt kor du kan gjøre masse forskjellig. Kjør på dersom det er noe du ønsker å gjøre. Ikkje la frykt få hindre deg.

    5. jeg utdanner meg til spesialpedagog, for å prøve å bli en bedre enn den jeg hadde selv i hele barneskolen (som ikke var utdannet, det er litt av problematikken i norsk skole at ufaglærte er satt til å hjelpe de svake elevene de årene, i stede for å ansette fagfolk på området). Årene på ungdomsskolen er knapp til å hente seg inn igjen over ting du ikke har lært, dessverre og sånn var det for meg den gangen. Utdanningen er jo motivasjon og driv for meg, selv om det oppstår ting underveis i studie som ikke skulle skjedd som det har nå. Jeg må ta siste året på nytt fra høsten! (Det har jeg skrevet om på bloggen min)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg