BØKER SKAPER FRAMGANG MER ENN NOE ANNET

Jeg vil med dette innlegget starte en ny gruppe på Facebook, hvor målet er å inspirere folk til å lese mer.

Målet mitt er å legge press på meg selv og samtidig motivere andre til å lese flere bøker. Om du synes at dette høres interessant ut, da er det bare å trykke liker på denne Facebook gruppen.

Selv vil jeg skrive endel bokreferater som jeg poster på denne Facebook-siden. Dette oppfordrer jeg også andre til å gjøre. Da kan vi hjelpe hverandre til å finne gode og riktige bøker å lese.

 

 

Hvorfor skal akkurat du bli med i gruppen?

Selv har jeg oppdaget hvor stor forskjell det er på å ha noe som presser deg til å lese, kontra det å lese når man føler for. Det siste funker ikke for meg i det hele tatt. Fra å lese en bok hver uke i fjor, har jeg ikke lest en eneste bok de første fem månedene i år. Dette fordi jeg ikke har noe som presser meg til det. Dette ønsker jeg å endre på, fra og med idag.

Det er mye vanskeligere gjøre noe du ikke blir presset til. Du leste da du gikk på skolen, fordi du hadde prøver og innleveringer og fikk karakterer. Du kommer ikke til å lese eller gjøre andre ukomfortabel aktiviteter, med mindre du blir tvunget til det, eller tvinger deg selv til å gjøre dem. 

Så spørsmålet du bør stille deg er: “Skal jeg tvinge meg selv til å lese litt hver dag?Jeg kommer til å bli smartere. Jeg vil få flere valgmuligheter senere i livet. Sannsynligvis vil jeg også øke inntekten min på lengre sikt. Jeg får bedre helse både fysisk og mentalt.

Eller skal jeg fortsette å leve langt under mitt potensiale? Finne noe å klage på? Finne unnskyldninger til hvorfor livet ikke går min vei?

Ikke gjør noe for å glede meg. Men gjør det for din egen framtid. Bli med på bølgen som leser litt hver dag. Hiv deg på sunamien som leser en bok i uken. Meld deg inn i Facebook-gruppen: EN BOK I UKEN“.

 

DERFOR BØR DU BLI MED I DENNE FACEBOOK-GRUPPEN:

  • Du blir smartere
  • Du Lærer noe nytt hver dag
  • Framtiden din blir lysere
  • Du får nye ting å snakke om
  • Nye venner med felles interesse

Trykk “HER” for å komme til gruppen.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg