NÅR LIVET ER VANSKELIG

I dag manglet jeg motivasjon for å skrive. I tillegg har jeg nettopp vært syk. Jeg kunne enkelt funnet en brukbar unnskyldning så jeg slapp å skrive dette innlegget i dag. Men nettopp derfor var det at jeg bestemte meg. Jeg skal skrive likevel. Ikke fordi det er enkelt, men fordi det er når livet er vanskelig, man skiller seg ut fra mengden.

 

 

Jeg har den siste tiden vært i tvil på om jeg kom til å klare å skrive denne julekalenderen. Det er blitt så vanskelig å sette seg ned å skrive. Og hver gang jeg bestemmer meg for at i kveld, skal jeg virkelig “gunne på”, da er lysten og motivasjonen borte før datamaskinen er startet opp. Dette opplever jeg kveld etter kveld. Kjenner du igjen problemet?

 

Men fra i dag, har jeg bestemt meg for å være bedre. Det blir ikke enklere å skrive, men tanken på at det er like vanskelig for alle andre, gir meg faktisk motivasjon. Tanken på å slå mengden, skrur på motivasjons-bryteren hos meg. Dessuten så har jeg hørt at det er etter at du har utført oppgaven, du blir motivert. Du er motivert når du er ferdig, ikke når du begynner. Så dersom jeg klarer å skrive ferdig noen innlegg, kan det jo hende jeg blir motivert til å fortsette. I mellomtiden, skal jeg tvinge meg selv til å gjøre det. 

 

 

Nå forteller en liten stemme jeg har inne i hodet mitt: “Nå har du skrevet et innlegg helt uten mål og mening.” Men jeg velger å ikke høre på den. Fordi dette er jo sannsynligvis et problem flere enn meg sliter med. At lysten og motivasjonen til å skrive, til å gjøre oppgaven man står over for, er borte så snart man skal til å begynne. Og så havner man i ingenmannsland. Der man heller slenger seg ned på sofaen og ser på TV. Og så var enda en dag gått. Og drømmen om en bedre framtid, forsvinner i horisonten.

 

Det er i stormen du får vist hvem du er.

#julekalender #luke8 #selvutvikling #hardtliv #livlaga #motivasjon #personligutvikling #skrivelyst

4 kommentarer
    1. Kjenner igjen følelsen. Motivasjonen til å starte noe er ofte vanskeligere å finne enn å fortsette noe du allerede har begynt på.
      Lykke til med jakten på motivasjonen!

    2. Vestfroken: Takk for det. Men heldigvis for meg, var denne artikkelen skrevet tidligere. Så det har gått bedre etter dette.

      Håper du har det fint du også. Har du blitt revet med av julestresset enda?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg