Dag 2 – i mitt juleprosjekt

OPPDATERING PROSJEKT:

Var meningen at eg skulle skrive litt igår. Det utgikk dessverre. Det er ikkje så enkelt å bare lage seg et prosjekt å følge dette hver dag. Men siden dette er helt i starten, så får eg notere dette som oppstarts-problemer. Den populære dørstokkmilen. Ble visst til at eg snublet i den i går.

 

 

Med en gang eg hadde bestemt meg for å starte dette prosjektet, mitt juleprosjekt, som er å lage en e-bok, så begynte tvilen å komme. Tankene surret rundt ka eg trodde eg kunne, som liksom skulle bli en bok folk ville lese. Til det har eg bare å si, eg aner ikkje. Eg aner ikkje ka boken min skal handle om heller. Men mest sannsynlig vil det være noe sånt som: kordan man starter et prosjekt, og kanskje kordan man skriver en bok. Har jo hørt om mange som skriver bok og forklarer at de gjorde dette ved å tvinge seg gjennom en fast rutine hver dag. Målet er ikkje å skrive så og så mye, men å skrive litt hver dag. Litt sånn som mine 15 minutter om dagen. (som eg allerede har feilet på. LOL.)

 

DAGENS TEMA:

Eg tror at hemmeligheten bak å få til store ting her i livet, sånn som å gi ut bøker nok må medregnes (min bok skal jo ikkje gis ut som papirutgave, bare en liten e-bok), er at du må ufarliggjøre oppgaven, og gjøre den om til en daglig vane. Blir oppgaven du må gjøre hver dag, for stor og krevende, vil hjernen begynne å sabotere for deg. Den liker ikkje store og krevende oppgaver. Da vil den begynne å se på prosjektet ditt som truende.

 

 

Dette er det samme som gjelder for trening. Dersom du har planer om å gjøre de store endringene i livet, vil den begynne å se på endringene dine som en trussel, og hindre deg fra å fortsette med den. Det er her dørstokkmilen kommer inn i bildet. Det gjelder å gjøre dørstokken så liten som mulig, slik at du ikkje snubler i den. At den ikkje stopper deg.

 

Følg meg også på @hjernesmart på Instagram.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg