Derfor leser ikke folk det du skriver

Denne artikkelen skriver jeg fordi jeg sitter i denne situasjonen selv. Jeg skriver artikler og håper at mange skal lese dem, for så å sjekke at statistikken viser noe annet. Virker dette kjent for deg også?

 

Bildet lånt fra www.pixabay.com

 

Vi mennesker har en tendens til å være svært selv-fokuserte. Vi tenker på oss selv og vårt, mesteparten av tiden. “Se hvor flink jeg er.” eller “Se hvor gode artikler jeg skriver.”

 

Men de andre bryr seg ikke om deg og ditt. De tenker på seg selv i stedet. Slik at når du skriver om det som faller deg inn, ut i fra hvordan DU har det, da gidder ikke de andre å lese det.

 

Dette er et vanlig problem om du skriver en blogg, legger ut bilder på Instagram eller lager videoer på You-Tube. Det er ikke deg folk er interessert i, men seg selv. Så dersom du skal fange andres interesse, må du finne ut hva “de andre” ønsker å lese om eller se på, og deretter forsøke å lage innhold som passer til dette.

 

For en hjerne, så finnes det ingen andre i hele verden, som er like viktig som en selv. Ha dette i tankene dine når du skriver nye innlegg eller spiller inn videoklipp. Hva er det andre mennesker er opptatt av? Hvordan kan jeg gi verdi til en annen, slik at han eller hun finner nytte og glede av det jeg produserer?

 

Slik er det også med deg selv. For din hjerne, er DU den viktigste personen i universet. Og så lenge du overlever, så vil verden gå videre, uansett hva som måtte skje med andre. Det er slike skapninger vi er, om vi liker det eller ikke.

 

 

personligutvikling.blogg.no på Facebook

#egoistisk #selvsentrert #hjernesmart #ego #megselv #jeg 

5 kommentarer
    1. Ja og nei, tenker jeg. Så klart er vi alle mest opptatt av våre egne ord, men samtidig er det spennende å få et innblikk i andre mennesker. Og så er grunnen til å skrive forskjellig. Jeg har f.eks. ikke lastet ned statistikken, så jeg har ikke peiling om flere enn de som kommenterer leser. Men jeg har en genuin glede i å trykke bokstaver utover skjermen. Når det er sagt, så er du så klart inne på noe en må tenke på om ønsket er mange lesere. Da må en tenke ut over sitt eget fokus. Likevel kan det nok være vanskelig å vite hva folk vil ha, i og med folk er en sammensatt masse. Så en må tenke både med hjertet og hjernen. Tenker jeg :))).

      1. Javisst er vi sammensatte. Og skriver du om et tema, luker du fort vekk flesteparten. Og dersom du ønsker at “alle” skal lese det du skriver, vil tilslutt ingen interessere seg lenger. Det var noe eg gjorde feil tidligere. Prøver du å skrive til alle – skriver du egentlig ikkje til noen. Og bloggen din blir uinteressant for alle.

        Skriver du om et spesielt tema, eller bare det som faller deg inn? Skal sjekke den ut. 🙂

    2. Næ, da hadde jeg ikke lest noe som helst noen steder. Ikke aviser, ikke bøker, ikke blogger.. Det jeg ikke gidder lese lenger, er “dagens outfit”, “bilder som ikke kom på bloggen” ( og hvor kom de? Jo, på bloggen), “new in” ( da har de shoppet igjen, forbruket øker, ting de ikke trenger, enda mer klær, sminke, interiør), eller overskrifter som forteller at det er nytt hår eller nye negler..bare juks alt sammen. Det er alt for mange copycats ute og går.
      Du klarte da å få meg inn her. 👍🏻

      1. Det er sant. Det er mange som forsøker å etterligne andre i håp om å bli en suksess. Men taktikken å skrive likandes innlegg, slik at du får massevis av lesere, tror eg ingenting på. Eg for min del har gått over til å skrive om hjernen. Tips og triks og generelle funksjoner vi vanlige mennesker kan ha en fordel av å vite. Skriver du blogg?
        Eg er svært fornøyd med at eg klarte å lure deg inn her. Men det hjelper jo lite dersom det er den eneste gangen eg har deg på besøk.

        1. Nei, jeg blogger ikke. Jeg surrer rundt og leser litt her og der. Et sånt anonymt spøkelse, tror jeg. 😁Akkurat nå bør jeg surre meg til sengs, for hjernen har visst lagt seg allerede. Ventet på katten, og nå kom den inn.
          Ha en fin dag i morgen!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg