Hvorfor vi slutter å gjøre det vi begynner med

Jeg har i den siste tid ikke jobbet noe særlig med denne siden. Jeg har omtrent ikke skrevet artikler i det hele tatt det siste halvåret. Men i går kom jeg over en YouTube-video som forklarte hvorfor. Og dette er også grunnen til at vi ikke gjør det vi sier vi skal.

 

Bildet lånt fra pixabay.com

 

CARE (bryr vi oss nok?)

Vi bryr oss ikke nok. Det er ikke viktig for oss. Det er en lov som sier at det du fokuserer mye på, kommer inn i livet ditt. Men dette er også grunnen til at dersom du overser noe i livet ditt, kommer det motsatte inn i livet istedenfor.

 

Det er som i naturen. Dersom du ønsker at blomstene i hagen din skal trives, må du bruke tid og ressurser på dem. Men når du slutter å bruker tid der, og bare lar ting gå sin gang, da vokser det opp ugras. Slik er det også med livet vårt.

 

Det du ikke bruker tid og krefter på, vil du oppleve det motsatte av. Når du ikke bruker tid på økonomien din, vil du oppleve at det vokser ugras istedenfor. Det vil si at penger forsvinner, uten at du vet hvorfor.

 

Bildet lånt fra pixabay.com

 

MIND (riktig kunnskap)

Det neste er kunnskap. Skal du oppnå gode resultater, trenger du god og riktig kunnskap. Har du, og bruker du feil kunnskap, vil resultatene dine lide. Det blir som når du ikke følger en oppskrift. Bruker du ikke riktige ingredienser, vil du ikke sitte igjen med resultatet du så for deg. Men skal du faktisk gidde å tilegne deg den rette kunnskapen, må ditt ønskede resultat være viktig nok for deg. Du må bry deg nok, til å ofre andre ting i livet.

 

Bildet lånt fra pixabay.com

 

GUTS (action)

Så har vi det tredje punktet, som er å virkeliggjøre dine ønsker. Det å gå til handling eller action. Som for meg er å skrive artikler eller produsere noe jeg kan poste på siden. Dersom det du ønsker deg ikke er viktig nok, vil du ikke bry deg så mye, at du bruker nødvendig tid og innsats på å hente god og riktig kunnskap, som medfører at du går til handling.

 

Det er dette som er “å lage gode vaner”. Du må bry deg nok om det du ønsker å forandre på, slik at du går til handling. Og denne handlingen må du fortsette å utføre, dager, uker, måneder og år. I det du begynner å bry deg mindre om denne nye vanen, vil du slite med å utføre den. Akkurat som jeg gjorde i forhold til denne nettsiden. Når det ikke lenger er viktig for meg å oppdatere den, og å skrive nye artikler, vil jeg stadig bry meg mindre og mindre. Og brått så har jeg andre gjøremål som blir like viktige eller viktigere, og jeg slutter å skrive.

 

Kanskje handler det om manglende resultater. Jeg var giret i starten, men så sluttet lesertallet å gå opp, og dette går ut over motivasjonen. Det er nok dette som skjer med de fleste av oss. Når vi ikke får nok oppmerksomhet fra omverden, da slutter også vi å bry oss. Men da må vi stille spørsmål med hovedgrunnen til at vi holder på med noe. Gjør vi dette for vår egen del, eller for at andre skal gi oss anerkjennelse og ros?

 

 

Liket du artikkelen? Da vil du kanskje like:

HJERNESMART på Facebook

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg