Livet er som å kjøre bil – du må se langt fram

Mange håndterer livet sitt som om de kjører en Mercedes på en motorvei – mens de stirrer på stjernen der framme på panseret. Hvordan i alle dager skal du få med deg verden rundt og ting som skjer, når du ikke engang ser veien du kjører på.

 

 

Noen skal på død og liv, skal finne opp kruttet på nytt. «Jeg skal lykkes på min måte.» tenker de. “Jeg skal lage videoer, skrive artikler, male bilder, som jeg kommer på helt av meg selv. Jeg gidder da ikke å sette meg ned for å lære hvordan andre gjør ting. Jeg skal finne ut av alt selv. Hvis ikke er jeg ikke kreativ.” Er dette deg?

 

Hva er dette for en strategi? Dette blir som å stirre på dine egne resultater, og tro at du selv er i stand til å løse alle problemer som måtte dukke opp. Det finnes sannsynligvis en løsning på dine problem, men det langt fra sikkert at du er i stand til å løse dem av deg selv.

 

 

Du kan ikke bli god på noe, hvis du ikke er villig til å lære fra andre. Det er alle de andre der ute, til sammen, som er eksperten. Det jeg kan gjøre, er å samle inn data, som allerede eksisterer, og endre litt på informasjonen, slik at den får mitt personlige preg, mine erfaringer og min vri. Jeg skal ikke finne opp hjulet på nytt. Det finnes allerede.

 

Om du har planer på å gjøre noe helt på egen hånd, uten å hente informasjon og kunnskap fra andre. Hva er det som får deg til å tro at akkurat du skal klare å finne opp noe helt nytt og revolusjonerende, som vil gi deg suksess? Som ikke en eller to av de 7 milliarder av mennesker der ute, har tenkt på før deg?

 

Prosjektet du drømmer om å skape, finnes allerede i en eller annen form. Jobben din er ikke å skape noe helt nytt, men å forbedre noe som allerede eksisterer.

 

Mitt mål er å tilrettelegge fagkunnskap og forskning om hjernen, og gjøre det lettere tilgjengelig for allmennheten. Om jeg klarer dette, vil bare tiden vise. Men det gjør iallefall at jeg må se langt fram.

 

Hva er ditt langtids-prosjekt?

 

Personligutvikling.blogg.no på Facebook

#prosjekt #strategi #studere #lære #formel #alberteinstein

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg