KONSEPTET TIL ET BEDRE LIV

For litt over en uke siden kom jeg over et konsept som forandret mitt syn på virkeligheten, sannsynligvis for alltid. Det jeg ikke visste da jeg satt i bilen å hørte på en lydbok av T Harv Eker, var at dette kom til å gjøre meg lykkelig hele den kommende uken. Ting jeg anså som problemer i flere år, var plutselig borte. Siden dette var så effektivt på meg, tenkte jeg at dette kunne være noe å sette seg inn i. også for andre.

 

 

På dette bildet har jeg forsøkt å forklare prinsippet. Den første sirkelen øverst er det som er synlig på selve treet, og her finner vi alle fruktene. Dette er det livet vi kan se hos oss selv og hos andre. Fruktene på treet er pengene vi tjener, karakterene vi får på skolen, vennene vi har, utdannelsen og jobben vår, idrettsprestasjonene våre og alle de materielle tingene som hus, bil, stort TV osv. Men det eneste vi kan se ut fra fruktene på treet, er hvordan røttene våre har det på undersiden av jordskorpen. Men disse er ikke synlige for oss. Røttene våre viser hvordan vi egentlig har det på innsiden.

 

Under på bildet ser du tre andre sirkler som forklarer de tre andre virkeligheten vi lever i.

1) den mentale verden – som beskriver hvordan vår psykologi og vinner mentalitet er. Tror vi på oss selv? Er vi vinnere i egne øyne? eller tror vi at de andre er bedre enn oss? Har vi sterk psyke? Hvilke resultater forventer vi å få?

2) Den emosjonelle verden – beskriver følelseslivet vårt. Er vi i kontakt med disse på daglig basis? Nå tenker jo mange at menn ikke skal drive med den slags, men jeg tror at følelsene våre er en del av styrken vår. Når disse er påtent, da presterer vi på et annet nivå, enn når disse blir utelatt.

3) Den åndelige verden – den beskriver hvilke tro og overbevisninger du har. Dine grunnverdier og din samvittighet. For at du skal kunne sette full fart mot målene dine er det viktig at du gjør alt med ren samvittighet og at du opplever at du fortjener det du ønsker deg. Har du noe i livet ditt som motsetter seg hverandre, vil du oppleve at du ikke kommer deg videre. Da er det i denne verden du må jobbe med deg selv. Kun når alt i deg harmonerer vil du oppleve framgang i livet ditt. Og hva i livet ditt er du villig til å dø for? Har du noe sånt i livet ditt?

 

Konseptet i seg selv forklarer hvorfor livet vårt er som det er på det nåværende tidspunkt. Opplever du stagnasjon og fravær av motivasjon er dette fordi noen av røttene dine ikke er i harmoni, og du må stoppe opp og jobbe på noen av disse tre områdene. Det hjelper ikke å se seg selv i speilet, og sminke seg til en bedre person. Det hjelper heller ikke med positiv tanker, dersom det er noe underliggende som er årsak til problemene vi opplever å ha. Det er ikke det synlige som er problemt i livet ditt, men det usynlige. Dersom du er deprimert er det ikke på grunn av en annen person eller på grunn av en sykdom du har, men fordi noe i røttene dine ikke har blitt tatt godt nok vare på, og satt i harmoni tidligere. Det du opplever på utsiden er ikke selve problemet, men et symptom på at noe er galt på innsiden av deg. Løsningen er alltid å gå inn i røttene sine og få dem i harmoni med den virkelige deg.

Om du forstår dette konseptet, så forklarer dette deg: idrettsprestasjonene dine, hvor mye penger du har, sykdommer, karakterene dine, motivasjonen din, ditt forhold til andre mennesker og hvor lykkelig og suksessfull du er på alle områder av livet. Altså ved å jobbe med røttene sine blir vi en bedre person i det materielle synlige livet også.

 

Det finnes ikke flaks og uflaks – bare harmoni og disharmoni. Dersom det er harmoni i røttene i livet ditt, vil du også oppnå bedre resultater i din materielle virkelighet. Det synlige livet ditt.

 

Hva tenker du om dette konseptet? Har du tanker om det?

 

 

 
#mindset #forandre #tankegang #personligutvikling

4 kommentarer
    1. Når jeg jobber med healing, er det dette konseptet mye dreier seg om. Ofte får jeg da opp opplevelser personen har hatt eller har, som preger denne. Ved å sette søkelyset på det, kan det endres og vedkommende opplever bedring. Ofte kan det være nok bare å få det frem i lyset for så å kaste det bak seg. Kroppen lagrer på minner. Disse minnene er vi ofte ikke bevisst for det må ikke bestandig være de store opplevelsene.
      Så dette er et bra konsept 🙂

    2. Mariann Sæther Tokle: Eg tenker dette mer som et generelt konsept, der kunnskap om dette vil hjelpe folk med ting de sliter med. Eg merket det jo selv at bare det å sette fokus på konseptet hadde en effekt på meg. Eg prøver alltid å sette fokus på at livet egentlig dreier seg om å jobbe med røttene mine. Og hvis noe ikkje fungerer eller eg blir irritert eller noe, da er det meg og mitt indre som er skyld i hendelsene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg