SOSIAL DYNAMIKK 6 (Identitet)

TOTEMPÅLEN

Vi ser alltid verden gjennom det «lille nøkkelhullet» i vårt sinn som kalles identitet.

Det vi oppfatter, hva vi tenker om andre mennesker, måten våre følelser responderer på andre mennesker.

For eksempel dersom du tror du er en 4`er på «Totempålen», og noen kommer inn døren som – du på din «Totempåle» regner som en 8`er, vil din oppfatning av denne personen være dramatisk annerledes, enn dersom du selv også rangerte deg selv som en 8`er. (altså likestilt denne personen).

 

Ditt sosiale potensial er nesten ubegrenset. Men det er din egen tro på hvem du er, som lar deg få fremskritt eller tilbakeslag.

 

SOSIALE TILBAKEMELDINGER

Det er mange ting som kan forme din identitet. Barndom, foreldre, nabolag osv?

Da du vokste opp som barn visste du ingenting om livet. Du visste ingenting da din personlighet ble formet.

Men likevel svarer de fleste: «Jeg kan ikke forandre meg. Det er slik jeg er.»

 

Det er helt tilfeldig hvordan din identitet ble utviklet i din barndom. Tilfeldigheter hva dine foreldre lærte deg å tro var riktig, eller hvordan dine venner behandlet deg osv?

Vet du hva den beste måten å forandre seg på er? Å ikke ha noen valgmuligheter.

 

Depresjon, selvmedlidenhet og et offer tankesett. Dette er luksus vi har fått i dagens samfunn. Dette er noe du kan få først når alt det viktigste i livet er på stell. Da først kan du spørre deg selv: «Hva er meningen med livet?»

«Det er så meningsløst.», sier du gjerne. Men så blir du sulten, da dukker en annen mening opp.

 

Mye av din identitet kommer fra det vi kaller sosial feedback.

Men kjernen som gjør deg til den du er, forandre seg ikke. Den er der alltid.

Men personlighetstrekkene du har, har i stor grad endret seg på grunn av reaksjoner fra omverdenen.

 

Din personlighet kan ha store fremskritt fra ett år til det neste.

Jeg ser det hvert ensete år. Folk som forandrer seg totalt på relativt kort tid.

Bli det mennesket du burde bli. Forandre din personlighet dersom du burde gjøre det.

 

Du kan gjøre det du vil, når du vil, hvor tid som helst ? og ingen kan si noe på det. Det er ditt valg.

 

Du vet hva du fortjener når det gjelder kjæreste.

Dersom jeg spør: «Hvem fortjener en 10`er?» Da ville alle ta hendene opp i været.

Men sannheten er noe annet

 

Tenk gjennom hva du virkelig mener at du fortjener når det gjelder kjærester.

Gå til «totempålen» og finn ut hvor på pålen du setter deg selv.

Når du vet at du er på kjærestens nivå, da vil din adferd være naturlig. Og du vil lett komme i kontakt med han/henne.

Når du vet at du fortjener «den han/henne» – er attraksjon enkelt. Det skjer automatisk.

 

Vil det si at alle jenter/gutter på ditt nivå vil bli ettertraktet til deg? Selvfølgelig ikke. Men du kan klare å være naturlig rundt han/henne..

8 kommentarer
    1. Synes egentlig det blir for rart med en slags oppskrift på hvordan få kjæreste jeg. Hehe. Det eneste jeg tenker på og forholder meg til er å kun være meg selv, den jeg er. Og si alt som det er, de som ikke takler at jeg er den jeg er gidder jeg heller ikke pynte på sannheten for. Og får jeg kjæreste så er det flott det, så lenge hun/han aksepterer meg og liker meg for den jeg er og så lenge jeg gjør det tilbake så klart.
      Kort sagt overlater jeg kjæresteting eventuelt til tilfeldighetene. Prøver ikke å få kjæreste for å få det, skjer det så skjer det 🙂

    2. Eg er egentlig enig med deg.
      Da eg begynte å jobbe med dette prosjektet, (som du etter hvert finner under SOSIAL DYNAMIKK 1,2,3 osv..) var det for å finne ut det eg ikkje visste om hva jenter synes er bra eller dårlig med menn. Og dermed ka det kan være smart å forandre på for at damene skal like deg bedre…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg