5 TING SOM VIL FORBEDRE DITT LIV

TRO PÅ EGNE FERDIGHETER.

Det er så utrolig mange mennesker som har vokst noe helt vanvittig, gjennom at de på en eller annen måte, fikk et annet syn og fornyet tillit til seg selv. Det er ofte bare tanker og tro som holder deg tilbake som menneske. Det er ofte bare mangel på tillit fra deg selv og andre som hindrer deg fra å være en helt annen og mer suksessfull person enn den du er idag. Dersom du får noen reelle opplevelser over å mestre noe, vil som regel hjernen begynne å tro på at du får dette til.

 

DU MÅ INGENTING.

Dette er en holdning som får deg i førersetet i ditt eget liv. Du må faktisk ikke gå på jobb i dag. Du må ikke gå på skolen. Du kan velge å la være, eller du kan velge å gå, selv om du egentlig ikke vil. Du kan velge å slutte å jobbe et sted og begynne å jobbe et annet sted. Eller du kan til og med velge å ikke gjøre noen ting i det hele tatt. Bare være hjemme å drive dank. Det er helt opp til deg – men du må ingenting. Det er en løgn du sier til deg selv. Du må ikke være slik de andre er, du kan være deg selv og gjøre de tingene som passer deg. Men husk på en ting: Alt du gjør får konsekvenser for deg senere i livet. Men hva du gjør er som sagt helt opp til deg.

 

MENTALE BARRIERER.

Mentale barrierer – er murer du må bryte deg igjennom for å komme deg videre, og disse “murene” blir etablerte sannheter for deg. Det er hit du kommer og ikke lenger, med mindre du bryter gjennom disse barriere-murene. Det du har sett at du får til, blir sannheten for deg. Du tenker: «Dette har jeg sett at jeg får til. Så god er jeg.» Hver gang du forbedrer deg, får du en ny «sannhet», om deg selv klarert. Det er slik man forbedrer seg. Får du ny toppscore, vil din underbevissthet øke ditt potensiale. Neste gang du gjør samme oppgaven, har underbevisstheten din økt ditt potensiale. Du «vet» hva du har gjort før, og det kan du selvsagt gjøre like bra igjen. Du er nå blitt en bedre spiller/utøver. Det er blitt en etablert sannhet for deg at du får dette til. Dette er den mest effektive måten å bli bedre på / forbedre seg. Du får ett knallbra resultat i dag, og underbevisstheten tar dette til seg, og ditt topp-potensiale er dermed blitt større – og sannsynligvis vil også dine “normale” prestasjoner bli bedre allerede neste gang.

 

SE RESULTATENE PÅ FORHÅND.

Det første steget for å klare å utføre noe, er at du kan se deg selv utføre dette i ditt indre. Klarer du ikke å se det i tankene dine, kan du bare glemme det i ditt virkelige liv. Jeg har selv flere ganger opplevd å klare ting jeg aldri har øvd på – første gangen. Men det var etter at jeg hadde sett meg selv utføre dem i tankene mine først. Alt som noen, noen gang har klart å materialisere – begynte først i vedkommendes tanker. Du kan aldri utføre noe som helst dersom du ikke kan se deg selv gjøre det i tankene dine.

 

TILGI DEG SELV ALLE DINE FEIL.

Du er kanskje ikke den personen du ønsker du var. Skal du oppnå bedre resultater i fremtiden, må du like deg selv. Det er kanskje ting og handlinger du har gjort som du angrer på. Kanskje er det uvaner du har hatt som har hatt innvirkning på hvem du er blitt eller hvordan kroppen din ser ut og fungerer i dag. Disse tingene kan du ikke gjøre noe med. Dette er historie, og historien kan du ikke endre på,  uansett hvor mye du skulle ønske du kunne. Du må leve med din historie om du vil eller ikke. For å komme videre må du dermed tilgi deg selv alle dine mistak, uvaner eller ting du har gjort eller sagt. Disse mistakene trenger ikke å være bestemmende for hvordan din fremtid skal være. Men det vil de om du ikke konkret går inn og bestemmer deg for å sette en strek. Livet mitt er ikke slik jeg ønsker. Men fra og med i dag, vil jeg akseptere min historie. Den er en del av meg, og den har gjort at jeg er den personen jeg er på godt og på vondt. Men fra i dag skal JEG leve livet mitt i nåtid. Min fortid er min fortid, og min fremtid er min fremtid, men jeg velger å fokusere på min nåtid. Det er hva jeg gjør øyeblikk for øyeblikk som bestemmer hvilke fremtid jeg kommer til å få. Du kan bestemme at fra i dag begynner jeg et nytt liv, som utelukkende handler om å leve i nuet. Og dersom du fra i dag stopper opp, og tenker, og tar gode valg hver gang du gjør noe, uten å dra inn ting fra fortiden, vil du snart merke at også din historie kommer til å bli mer og mer positiv å tenke på.

11 kommentarer
    1. Veldig kult!! HELT enig ☺️
      Jeg skriver om lignende ting på min nyopprettede blogg, nettopp begynt bloggingen 😃 jee!

    2. Fint innlegg;) Litt uenig i dette med at det ikke finnes ting man MÅ. Men det er kanskje mer ut fra samvittighet. Jeg mener at man MÅ ta vare på barna sine. Jeg vet det finnes situasjoner hvor folk er for syke/ setter egne behov først. Men som oppegående menneske føler jeg faktisk at man MÅ ta vare på barna sine. Klart det finnes mange valg hver dag i forhold til dette også, for hvor godt eller dårlig en mestrer rollen som forelder, og klart man trenger ikke stå på pinne for ungene og sy puter under armene på dem. Men de skal alltid være trygge, ha mat, varme, kjærlighet og omsorg. Hvorvidt man velger å få barn eller ikke, der kan man snakke om at man ikke MÅ. Ellers er det helt sant det du sier. Man har valget og må ta konsekvensene både på godt og vondt og tørre å være sin egen herre/frue/lykkes smed;)

    3. Det som var tanken bak dette punktet er tendensen mange har til å føle at du må det ene og du må det andre. Du har påtatt deg alt for mange ting som du føler du er nødt til å gjennomføre. Men dette kan ofte føles som stress, og får deg ofte til å være på defensiven i ditt eget liv. Men faktum er at du egentlig ikkje trenger å gjøre disse selvpåtatte, eller oppgavene andre har “påtatt” deg. Du kan faktisk la være å gjøre disse greiene, og verden vil faktisk likevel gå videre. Med dette i tankene, kan du komme deg litt på offensiven igjen. Fordi det som fote forårsaker stress og utbrenthet er mentale ting du tenker på.
      Vet ikkje om dette var forståelig skrevet av meg. Vanskelig stoff 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg