Dette er det ingen som gidder

Har i det siste slitt med å finne ut hva jeg egentlig vil framover. Hva er det neste prosjektet jeg skal satse på. Har liksom ikke vært motivert til noe. Men jo mer jeg har tenkt gjennom hvilke prosjekt jeg har utført og hvorfor jeg satte i gang med dem, kom jeg over en “rød tråd”. Felles for alle mine prosjekter og hvorfor jeg gjorde dem var denne: “Dette er det ingen andre som gjør.”Det er det som er drivkraften min. Det er det som er motivasjonen. Å føle seg litt spesiell. Det er å tenke på dette er overhodet ikke vanlig å gjøre, har fått meg gjennom tunge tider, med hardt arbeid. 

 

Ingen gidder lenger å gyve løs på masse hardt arbeid, uten å få noen garantier tilbake. Du må likesom har klarert på forhånd hva belønningen er før de setter i gang. Men det er ikke slik verden fungerer. Den belønner hardt arbeid, men gir ingen garantier. Så det kan hende at du jobber knallhardt år etter år, uten å få noe igjen. Men det er sånn livet er. Men det er også eneste veien til suksess. Du må gjøre ting som ingen andre gidder å gjøre, bare fordi det kanskje en dag lønner seg. Men det er færre og færre som begir seg inn på slike veier. Folk nå for tiden vil heller spille data og se på TV. Men dette igjen er eneste veien til garantert “ikke suksess”. Du gjør det alle andre gjør – og da får du ikke hva du ønsker deg.

Det finnes ingen garantier for suksess. Men dersom du virkelig ønsker suksess, må du først begynne på en vei “ingen andre” begir seg ut på. Og for å klare å komme seg utpå denne veien, må du finne ut hva som driver deg. Hvorfor skal du gidde å gå på denne ensomme veien, når du kunne gjort så mye annet, mye mer lystbetont, enn å lese 2 timer hver dag, løpe eller sykle mange mil i uken, gå på kurs, når de andre tar helg osv. Hva er drivkraften din. Min er: “Fordi ingen andre gjør det.” Men det er ikke nødvendigvis din. Selv om vi alle elsker å føle oss viktig og betydningsfulle. 

Jeg har funnet min drivkraften til å fortsette å skrive denne bloggen. Og begrunnelsen min er: “Jeg jobber og skriver om utvikling og suksess, fordi ingen andre gidder å gjøre det.” Jeg får ingen garantier om at noen gidder å lese den, og ingen garantier om suksess, heller ingen garantier om at dette gir meg mer penger i livet. Men jeg gjør det likevel. Så hvorfor ikke begynne som fast leser? Det er jo ikke så mange andre som gidder det – så hvorfor ikke deg?

Å oppnå ting som er verdt å oppnå, handler om å gjøre ting andre ikke gidder å gjøre. Det er jo nettopp derfor du kan oppnå disse tingene du drømmer om – fordi nesten ingen andre gidder, så det er mer en rikelig plass til deg på denne stien. Stien som fører til suksess.

Mitt neste prosjekt blir denne bloggen – så nå kommer jeg til å skrive mye oftere enn før. Vil du bli en av mine faste lesere? Jeg vil gjerne ha deg med. Skal bli flinkere til å følge dere opp. 😀

5 kommentarer
    1. Enilorac Nesenra: Høres bra ut. Eg er blitt en såkalt personlig utviklings junkie. Eg kommer nok aldri til å klare å slutte heller. Er visst blitt hekta. Det e fort gjort å gå på en sånn smell. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg