HVORDAN FORANDRE LIVET SITT?

Svært mange tror at de kan forandre livet sitt gjennom bevisste tanker. At de gjennom viljestyrke alene kan forandre på ting i livet sitt. Mange har også hørt at det tar for eksempel 30 dager for å lage/skape en ny vane. Men for å demonstrer et eksempel: Tenk deg et rom, for eksempel badet ditt hjemme. La oss tenke at du har en radiator der inne på badet ditt som du kan stille temperaturen på. Du stiller den inn på 30 grader. Nå vil radiatoren hele tiden jobbe for å opprettholde 30 grader inne på badet ditt. Dersom du åpner døren eller åpner et vindu, og det er kaldere utenfor enn inne på rommet, da vil temperaturen på badet ditt falle med en gang, ned til for eksempel 20 grader. (Det er dette som skjer, når du bestemmer deg for å forandre på noe, begynne å trene, slanke deg eller slutte å røyke.) Men det kommer ikke til å bli varig endring, fordi radiatoren slår seg på og vil begynne å varme opp igjen rommet med en gang du lukker døren eller vinduet.

 

 

 

Dersom radiatoren er innstilt på 30 grader, vil det etter kort tid igjen være 30 grader inne på badet. På samme måte er det også med deg og meg. Dersom vi ikke endrer vår underbevissthet samtidig som vi forandrer noe på utsiden (med bevissten vår), da vil ikke disse forandringene bli varige, men går sakte men sikkert tilbake til gamle vaner. Dette fører ofte med seg at vi føler vi mislykkes i mye av det vi prøver på, og blir fortvilet og lei oss fordi vi ikke er gode nok. «Hvorfor klarer jeg aldri å forandre meg?». Tenker vi ofte da. Du slutter å trene, spise sunt, legge deg tidlig osv så lenge underbevisstheten din ikke har tatt til seg denne endringen, og endringen er blitt en del av «hvem du er». Så lenge underbevisstheten din ikke er programmert til at du er en som alltid trener, da blir du ikke en som går ut a trener. Er ikke underbevisstheten din programmert til at du alltid er tynn, flink å studere, eller er et økonomisk geni, da kommer du ikke til å bli det. Det hjelper ikke med viljestyrke alene da. Men har du derimot fått installert disse ønskede endringene i underbevisstheten din, da trenger du ikke å bruke sinnsykt med viljestyrke lenger. Det vil da bli en naturlig del av deg å bare gjøre disse nye tingene, og unaturlig for deg å ikke gjøre dem.

 

 

Du er hva du underbevisst tror / tenker at du er.  

 

Underbevisstheten din er slutt-destinasjonen, der du er på vei i livet. Livet ditt er en blåkopi ut av hvordan ditt underbevisste sinn mener eller er satt opp til at du skal være. Du tjener det underbevisstheten din mener du skal tjene, fysisk er kroppen din i akkurat så god form som underbevisstheten din mener du skal være i. Du når det toppnivået i livet som underbevisstheten din har satt for deg. Du oppfører deg mot andre slik som underbevisstheten din mener du bør, og andre oppfører seg mot deg på akkurat samme måte. Det er du – ofte ubevisst – og uten å vite det, som har bestemt hvordan livet ditt skal være.

 

Skal du forandre noe i livet ditt – må du gå inn i underbevisstheten din og installere/ omprogrammere det der.

5 kommentarer
    1. Jeg er ganske engstelig for å prøve mer. Jeg har prøvd så mye forskjellig, mye drastisk og tenkt at NÅ! ordner det seg, men merkelig nok så kommer jeg inn i de samme vanene, samme møstrene. Det bare er et nytt sted eller en ny setting. Det fortsetter og det føles ut som jeg mister mer og mer kontroll og det å miste kontroll skremmer meg vanvittig. Ja nå får jeg jo proffesjonel hjelp og ting tar tid. Jeg forstår absolutt hva du prater om for å si det slik, men er ganske skremmende når man innser at den værste fienden man har er seg selv.

    2. Gikk på kurs for 10 år siden hvor vi lærte det du skriver om, silva metoden og unique mind, om du skulle lure. Lærte 3 meditasjonsteknikker. Hvor mye handler om å erstatte det gamle bildet man har av seg selv til noe nytt mere ønskelig.
      Eneste problemet jeg hadde med det, er at det er lett og lurer seg selv litt. Og tro at man kan omprogrammere ting i livet som en strategi på å unnvike mye av følelsene som ofte er årsak bak dårlig programmering. Sinnet har en tendens til å vri seg unna smerte på de merkeligste måter. 🙂

    3. Oleah: Livet er ikkje enkelt, dessverre. Det er bra du får hjelp. Håper du finner ut av det. Men du er alltid velkommen tilbake til bloggen min. Eg er ikkje dømmende mot noen håper eg 🙂

    4. Prayer: Silva metoden har eg aldri hørt om. Kanskje eg skulle sjekket den ut. Det eg skriver her er ikkje å lure seg selv eller å ta snarveier, mer at sånn eg har funnet ut at vi mennesker fungerer er at skal du komme noen vei videre, må du begynne på innsiden av deg selv, før du får noe til på utsiden. Fiks deg selv først på innsiden. Som det står i Bibelen, så må du gjøre deg selv ren innvendig, før du blir ren på utsiden. Er du ren på innsiden – vil du også være ren på utsiden. Skal du forandre deg, må du gjøre det på innsiden først, så vil forandringen skje automatisk på utsiden etterpå.

      Håper du får noe av bloggen min. Men du står alltid fritt til å forkaste det eg skriver, om du ikkje synes det høres fornuftig ut for deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg