FORMELEN FOR FRAMGANG

1. Skriv ned hva du ønsker deg øverst på et ark. (Eksempler: “å få 6 i matte og engelsk”, “best på fotballaget”, “en utrolig flott kjæreste” eller “å bli tannlege” osv.)

 

(Bildetekst: Her er hele poenget balanse. Det skal IKKE være balanse i dette skjemaet. Dersom du har noe som helst skrevet på skjemaet under “negative ting”, er dette grunnen for at du ikke oppnår mer framgang i livet ditt.)

 

2. PÅ DEN POSITIVE SIDEN. Skriv alle grunnene/egenskapene du har, som kan føre deg til ønsket eller målet ditt. (Eksempler kan være: “Jeg er målbevisst.”, “Jeg er tålmodig og utholdende.”, “Jeg har nok tid til å gjøre det jeg ønsker. Jeg har all tiden som finnes.”, “Jeg kan lære meg å like å lese.”, “Jeg skaper meg gode vaner.”, “Min strategi er langsiktig, og jeg skal være tålmodig.”, “Jeg vet at jeg kommer til å lykkes.”, “Jeg er villig til å gjøre det som kreves for å nå målet mitt.”, “Det jeg ikke kan – lærer jeg underveis.”, “Dersom andre har klart det, kan jeg klare det.”, “Jeg tror på meg selv.”, Jeg er suksessfull.”, Jeg er et fantastisk menneske.”, “Den personen som får meg, er utrolig heldig.”, “Jeg er verdifull.”, “Jeg er til å stole på.”, “Jeg er unik.”, Jeg vet at jeg kan.”, Jeg gjør noe hver dag som fører meg nærmere målet mitt.”, “Hver dag blir jeg litt bedre og smartere.” osv).

 

3. PÅ DEN NEGATIVE SIDEN. Skriv ned alle grunnene til at du ikke oppnår framgang. (Eksempler kan være: “Jeg tror ikke at jeg kan.”, “Du har hele livet har sagt til deg selv at du ikke er god nok.”, “Andre har fortalt deg at du ikke kan.”, “Det er for få timer i døgnet.”, “Du har barn, og de tar all fritiden din.”, “Andre mennesker er bedre enn deg.”, “Du  fortjener ikke noe eller noen som er så bra.” eller “Du  forstår ikke denne “formelen for framgang”” osv). Dette er alle grunner som kan hindre deg fra å oppnå framgang. Du kan ikke ha både positive og negative tanker og følelser om noe, og samtidig oppleve framgang på dette området.

 

4. Eliminer alle de negative punktene på listene din, slik at du bare har positive tanker og følelser igjen om målet ditt. Da blir framgang uunngåelig. Dette er logisk fordi at du vil se deg selv med nye og mer positive øyne, når du er overbevist om at du kan. Og samtidig vil du utstråle trygghet og entusiasme rundt deg, som igjen medfører at andre mennesker ønsker å være rundt deg. Når du bare har ett utfall å fokusere på, vil ikke hverken du eller underbevisstheten din tenke på noe annet enn suksess. Og da skjer det. WOW.

 

 

#formelen #fremgang #positiv #negativ

2 kommentarer
    1. Maren Helgemo: Jepp. Det er sånn det funker. Eg har brukt 8 år på å studere ting som dette. og først nå kom disse tankene over meg, og når eg bruker de, blir resultatene også bedre. Så dette har eg virkelig tro på. Men eg sier ikkje at det er enkelt. Det har som sagt tatt meg mange år før eg begynte å forstå det.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg