KLOPP the FLOPP

Noe av filosofien til fotballmanageren Jurgen Klopp består i å finne de spillerne som han tror han kan gjøre til bedre spillere i fremtiden. Han er ikke så opptatt av om spilleren er den beste idag, men vil heller finne den spilleren som blir best i morgen. Det er også det jeg gjennom denne bloggen ønsker å gjøre. Dette er ikke en blogg hvor du finner standard motivasjon og inspirasjon, men jeg ønsker å skape et sted hvor målet er å påvirke mennesker til å ta livendrende steg, slik at de kan bli kjent med super-mennesket de har inne i seg.

 


Har sett og lest litt om Jurgen Klopp de siste dagene og jeg blir mer og mer imponert over personligheten hans. Dette er en person som lever av og for lidenskapen sin, hvor målet ikke bare er å skape suksess, men suksessen skal baseres på hans premisser og filosofi. Han krever 110% innsats på hver trening, og skal ha fart, liv og følelser i kampene sine. Han mener at supporterne fortjener god underholdning. Det er helt greit å tape, så lenge laget spiller på deres egen måte. Dette høres for meg ut som en oppskrift på suksess. Men det som gjør personen Klopp til et fantastisk forbilde, iallefall for meg, er at han utstråler karisma, energi og entusiasme. Han “eier” ethvert rom han går inn i, og har humor og latter og tar ikke seg selv særlig høytidlig. I tillegg er han et arbeidsjern som få. Han er en komplett lærebok-eksempel på hva man forsøker å oppnå gjennom personlig utvikling. Det at han krever ufattelig, nesten umenneskelig innsats fra sine spillere, gjør at mange av dem begynner å elske han. Han skaper utvikling, vekst og suksess for de som er så “uheldige” å oppleve han som trener. Flere har blitt stjerner etter noen år i lære hos denne mannen.

 

Her tror jeg vi “vanlige” mennesker har mye å lære hos Hr Klopp. I samfunnet i dag skal alt være så behagelig, enkelt og gøy. Vi er så redde for å kreve noe av folk. Vi tenker at vi er gode og snille mennesker dersom vi gir andre mer behagelige og tilrettelagte oppgaver, istedenfor å kreve blod, svette og tårer. Men i lengden er det, målrettet og langsiktig slit og strev som gir de beste resultatene. Vi bør heller hjelpe andre å drømme og tenke store ting om seg selv, for deretter å dytte dem ut i krigen. Når jeg kommer over slike mennesker som Klopp, blir jeg giret og ønsker å ta til meg kunnskap og inspirasjon fra dem. Jeg ønsker å skrive en blogg hvor mennesker klikker seg inn, leser og blir motivert og inspirert, for deretter å sette en ny og høyere standard for livet sitt. Jeg ønsker at dette skal bli en blogg hvor mennesker får ” a second chance”.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg