5 NØKLER TIL DRØMMELIVET

1. BLI DEG SELV: Jeg er ikke en stjerne. Jeg har ikke et berømt navn. Media har aldri hørt om meg. Ingen publikum. Ingen “groupies”. For meg handler det ikke om å vinne eller tape – men om å bryte mine grenser. Å komme meg så langt jeg bare klarer. Og så gå enda lenger. Jeg forplikter meg til hardt arbeid. Timer med hardt arbeid og smerte. Dette er bare meg. Jeg jobber for den ultimate seier. Seieren over meg selv. Dette er livet. Det finnes ingen slutt på denne veien. Jeg ønsker å bli den aller beste utgaven av meg selv. Det er ingenting annet som betyr noe. Oppfylle min skjebne. Jeg ønsker ikke å bli en superstjerne. Jeg skal bli bedre enn det. Jeg skal bli meg selv.

 

2. KUNNSKAP: Ingenting kan erstatte kunnskap. Du bør ha mottoet: “Jeg skal være bedre i dag – enn jeg var igår.” Dersom du forbedrer deg med 0,3% om dagen, vil du være 100% bedre om ett år. Mange har dessverre den holdningen til livet, at når de er ferdig på skolen, så slutter de også å lese og lære nye ting. Du er ikke ferdig å studere når du er ferdig på skolen – det er da du begynner.  Verden forandrer seg så mye og så raskt, at om du ikke ønsker å bli fraløpt av alle andre, er det best du fortsetter å utvikle deg. Menneskekunnskap er den eneste studieretningen som aldri blir utdatert. 

 

 

3. LEV I ØYEBLIKKET: Du må være tilstede i øyeblikket. Det er her det skjer. Det finnes ingenting som noengang har skjedd i verken fortid eller framtid. Alt skjer i øyeblikket. Med andre ord: Det finnes bare en tid – NÅTID. Alt annet eksisterer bare i tankene våre. Bruker du av din verdifulle nåtid, til å bekymre deg for ting som sannsynligvis ikke kommer til å skje, eller ting som i fortiden ikke ble helt som planlagt? Da reduserer du muligheten for å prestere på ditt aller beste akkurat NÅ! Det finnes ingen prestasjoner som kommer til å bli bedre av at du bekymrer deg for framtiden eller at du beklager deg over fortiden.


4. FINN INTENSJONEN DIN: Visste du at du nesten alltid har full kontroll over resultatene dine, allerede før du gjør begynner? Det kalles intensjon. Vi har alle en intensjon med aktivitetene og handlingene vi utfører, men det er ikke alle som er klar over dette. Mange har som intensjon at de skal komme seg gjennom dagen, slik at de kan få med seg neste episode av favoritt TV-serien. Andre ser litt lenger fram, og har tankene sine rettet mot helgen. Går du på skole, er muligens intensjonen din å få helt greie karakterer. Intensjonen din for framtiden, er kanskje å få deg jobb et eller annet sted. I de aller fleste tilfeller, så når vi intensjonen vår, uansett hva den er. Så om du ser deg selv gå på månen, eller du har å betale regningene dine som din intensjon, så vil du sannsynligvis nå dem begge. Spørsmålet du må stille deg er: “Hva er intensjonen med livet mitt? Og hva er intensjonen min med dagen i dag?” Fordi dette spørsmålet vil være mer avgjørende for framtiden din, enn noe annet.

 

 

5. VIT HVORFOR DU GJØR NOE: Vet du hvorfor du studerer, trener, spiser sunt eller går på jobb? Vet du hvorfor du gjør det du gjør? Det er ikke mangel på kunnskap som er hinderet fra suksess. Alle vet vi hva som gjør oss slankere, sunnere, rikere eller gjør oss til bedre studenter, men hvorfor gjør vi ikke det vi vet da? Å vite HVORFOR du gjør noe er mye viktigere enn å vite HVA og HVORDAN. Dersom du går på skole, uten å vite hvorfor du går på skolen, eller du går på jobb uten å vite hvorfor du går på jobb, da er det ikke så rart at du er misfornøyd og ulykkelig. Du sier jo selv at du ikke vet hva du vil og ønsker ut av livet. Og ofte når vi sier at vi vet hva vi ønsker, så er dette bare løgn. Vi sier at vi ønsker å leve et helt vanlig liv, men i virkeligheten vet vi at dette er kjedelig. Det er ikke et vanlig liv, uten glød, entusiasme, velstand og utvikling vi ønsker. Det er bare noe vi svarer på automatikk når noen spør oss om livet vårt. Vi lever drømmelivet sier vi, men det er langt ifra sant. Vi ønsker ikke dette kjedelige livet. Men problemet vårt er egentlig at vi faktisk ikke vet hva vi vil, fordi vi ikke vet hvorfor vi gjør det vi gjør.

 

 

#nøkler #drømmelivet #drøm #suksess #intensjon #kunnskap

6 kommentarer

Siste innlegg