BLI KJENT MED DEG SELV

For de av dere som har vært innom her før, har kanskje lest at jeg setter det å forstå seg selv og tingene du driver med, som det viktigste du kan gjøre med livet ditt. Det finnes en grunn for alt. Vet du grunnen og forstår hvorfor noe skjer, er du istand til å gjøre noe med saken. Forstår du det ikke, er du lik løvet om høsten som bare lar seg drive avgårde, helt uten mål og mening, med vinden. Er du en som lar deg drive med av livets tilfeldigheter, eller jobber du aktivt med å sette røtter? 

Nå har jeg lagt ut åtte kapitler ut av boken: “Chimp Paradox”. Den beste og mest revolusjonerende boken i mitt enkle og primitive liv. Etter at jeg leste boken, endret mye seg i livet mitt. Fra å være i en nedavgående spiral i hele 2013 ble denne boken et totalt vendepunkt for meg. Jeg opplevde 3 sammenhengende uker, der alt, og jeg mener alt, gikk min vei. Det var en merkelig opplevelse å plutselig gjøre ting du gruer deg for å gjøre, og merke at du plutselig ikke opplever det minste motstand fra mitt indre selv. (Du har sikkert merket tider der du føler at noe inne i deg jobber imot deg, for eksempel når du skal rydde i huset, eller ut å trene, betale regninger osv.) Jeg satte nye personlige rekorder på idrettsbanen, var stort sett i svært godt humør hver dag (egentlig uten noen spesiell grunn). og hadde ingen problemer med å holde orden rundt meg, noe jeg stort sett hadde før. Med andre ord: Dette er den beste og mest resultat-endrende boken jeg noen gang har lest – og sannsynligvis kommer til å lese. Under her har jeg lagt ut alle 8 kapitlene jeg har oversatt til norsk. Trykk på lenkene under denne teksten for å åpne kapitlene og begynne å lese. Håper du får noe bra ut av dem. 😀

 

TRYKK PÅ “Kapittel-knappen” for å komme til kapittelet.

Kapittel 1 – Det spykologiske sinn.

Kapittel 2 – Hvordan forstå seg selv og sin “Chimp”?

Kapittel 3 – Hvordan lede sin “Chimp”?

Kapittel 4 – Hvordan forstå din “Computer”? (Autopiloten i hjernen din) 

Kapittel 5 – Hvordan håndtere sin “Computer”?

Kapittel 6 – Personligheten din.

Kapittel 7 – Hvordan forholde seg til andre mennesker?

Kapittel 8 – Hvordan velge riktig nettverk?

4 kommentarer
    1. Malene Tabita Jacobsen: Takk! Har du lest noen av kapitlene. Det er de som er innholdet. Tror du vil få noen aha opplevelser om hvordan vi mennesker fungerer. Utrolig bra greier 😀

    2. Cimp/human så bra jeg tror dette forandret mye om min oppfatning av tankene mine. I to dager har jeg hatt det utrolig rolig med meg selv. En skulle tro at i en alder av 74 være ganske enig med seg sev men tanker er tanker uansett alder. Takk for den fine bloggen din

    3. Vera Larsen: Takk for det positive innlegget. Er alltid glad for slike kommentarer. Du veit det er ikkje alderen som avgjør hvilke tanker og følelser som styrer oss. Men fordelen din er jo at du har mange års erfaring, men tanker kan komme uventet og brått på. Fint at du likte innleggene og konseptet. Eg synes dette konseptet har hatt stor innflytelse på forståelsen av tankene og hjernen min også. Ellers ønsker eg deg en fin uke.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg